چگونه ترازوی دیجیتال آشپزخانه را کالیبره کنیم؟

برای افزایش دقت و صحت اندازه گیری ترازوی دیجیتال خود، نیاز به کالیبره کردن آن از همان ابتدا دارید. اگر ترازو دیجیتال آشپزخانه شما به درستی کار نمی کند و شما نحوه کالیبره کردن آن را نمی دانید، با فروشگاه اینترنتی تجهیزات همراه باشید.

ما گام به گام و با دقت و جزییات شما را با این عمل، آشنا می کنیم. همراه ما باشید.

کالیبره کردن چیست و چرا باید ترازوی دیجیتال آشپزخانه را کالیبره کرد؟

همان طور که گفته شد کالیبره کردن، در نمایش و نشان دادن وزن دقیق، اهمیت زیادی دارد. اگر دستگاه شما کالیبره نشده باشد احتمال زیاد دچار خطاهای محاسباتی خواهد شد.

کالیبره در عمل به معنای تنظیم کردن ترازو با جسمی به منظور عمل کرد مطلوب ترازو است. لازم به ذکر است کالیبره کردن ترازوی دیجیتال آشپزخانه را باید در طی مدتی مشخص تکرار کنید؛ این کار به شما اطمینان می دهد که دستگاه در بهترین و درست ترین حالت خود قرار دارد.

نحوه کالیبره کردن ترازو دیجیتال

حال که با اهمیت کالیبره کردن ترازوهای دیجیتال آشنا شدید، باید به سراغ عمل کردن بروید!

از کارهای ابتدایی و اولیه پس از خریدن ترازوهای دیجیتال، کالیبره کردن آن ها است.

اگر می خواهید نسبت مواد غذایی مورد استفاده شما بهم نریزد و بعد از آشپزی با صحنه ها و طعم های عجیب و غریب روبرو نشوید، حتما به دنبال کالیبراسیون دستگاه خود باشید. در ادامه نحوه کالیبره کردن ترازوی دیجیتالی به طور کامل توضیح داده شده است.

  • محل قرار گیری ترازو در کالیبره کردن آن بسیار مهم است. برای هرچه بهتر شدن نتیجه کالیبراسیون خود، آن را در سطح صاف و بدون لغزش انجام دهید؛ اگر این کار را در مکانی لغزنده و غیر صاف انجام دهید علاوه بر نتیجه ناصحیح کالیبراسیون، همیشه احتمال خطا در محاسبات وزن را خواهید داشت؛
  • با مطالعه دفترچه راهنمای ترازوی دیجیتال خود، از نحوه درست کالیبره کردن آن آگاه شوید، ممکن است در برخی مدل ها تفاوت هایی در فشردن دکمه ها وجود داشته باشد؛
  • از وزنه مخصوص کالیبره کردن استفاده کنید، برای مطمئن شدن از نحوه کالیبراسیون خود،همراه با وزنه های کالیبره جسم دیگری با وزن معین را روی ترازو بگذارید.

همان طور که گفته شد به طور مرتب و در بازه زمانی مشخص ترازوی خود را کالیبره کنید. تعداد دفعات کالیبره کردن آن به دفعات استفاده شده مرتبط است.

نوع کالیبره و دفعات آن معمولا در مدل های مختلف تفاوت دارد؛ بنابراین حتما دفترچه راهنمای ترازوی دیجیتال آشپزخانه خود را مطالعه کنید.

کلام پایانی

احتمالا بعد از خواندن مطالب بالا، از اهمیت بالای کالیبره کردن در ترازوی دیجیتال آشپزخانه، باخبر خواهید شد. کالیبره کردن پروسه و روندی پیچیده نیست و با آگاهی از آن با توجه به نوع و مدل ترازوی دیجیتالیتان، به راحتی قادر خواهید بود آن را انجام دهید.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات، علاوه بر راهنمایی شما برای کالیبراسیون  مناسب دستگاهتان، با کیفیت ترین و مناسب ترین ترازوهای دیجیتال موجود در بازار ایران را نیز ارائه می دهد.

با تماس با ما یا مراجعه به وب سایت مجموعه، مدل های مختلف را باهم مقایسه کرده و ترازوی مناسب نیاز خودتان را خریداری کنید.

آیا با انواع ترازو آشنا هستید؟

وقتی اسم ترازو شنیده می شود همگی به یاد خرید کردن از مغازه و یا وزن کردن بدن و اضافه وزن می افتید. البته که ترازو برای وزن کردن اجسام استفاده می شود، اما تا به حال به این فکر کردید که چند نوع ترازو داریم؟  برای اینکه با انواع ترازو و کاربردی که دارن آشنا شوید بهتره مارا در سایت تجهیزات همراهی کنید که شما را با دنیای جدید از ترازوها آشنا کنیم.

با انواع ترازوها آشنا شوید

ساده ترین ترازوها از یک شاهین و دو پله تشکیل می شود. جسمی را در یک پله و وزنه را در پله دیگر زمانی که شاهین تعادل را نشان داد مشخص می شود که وزن چقدر است. اساس این ترازوها بر قوانین اهرم است. به مرور زمان انواع ترازوها، بر اساس نوع کاربرد آن ها ساخته شد. مانند: قپان، ترازوی آبی و ترازوهای ترکیبی مثل ترازوی حکمت.

خوب این ترازوها بسیار پیچیده تر از انواع معمولی بودند و پله های بیشتری داشتند که حتی به 5 پله هم می رسید که ترازوهای پیشرفته این قابلیت را داشتند. در برخی از این ترازو ها با معلق ماندن پله ها انجام می شد، اما در برخی در غوطه ور شدن اجسام در آب وزن مشخص می شد.

برای آشنایی با انواع ترازو بهتره از اولین ترازویی که ساخته شد شروع کنیم و بعد به ترازوهای امروزی و کاربرد آن ها بپردازیم.

ترازوی حکمت

این نوع ترازو که تقریبا اولین ترازو شناخته شده در سال های اولیه ساخت ترازو بود از 5 کفه تشکیل می شود. از سه قسمت این ترازو برای سنجش ترکیبی ترازوی ساده و ترازوی آبی است. این ترازو بر مبنای ترازو ارشمیدوسی طراحی شده است.

ترازوی قپان

بعد از ترازوی حکمت این نوع ترازو طراحی شد. ترازوی قپان که یک پله دارد و به جای پله دیگر از سنگ شاهین آن آویزان می کنند. نام این ترازو را  از لغت نامه دهخدا گرفته اند که واژه ای ترکی است.

 

با گذر زمان و پیشرفت علم به ترازوهای متفاوت تر و عین حال بهتر و دقیق تر رسیدیم.

ترازو  فروشگاهی

یکی از انواع ترازوها ترازو فروشگاهی است که معمولا این ترازو از نوع دیجیتال است که قابلیت هایی هم دارد مانند: اندازه گیری وسایل با دقت بالا، دارای کفه ای که مواد برای اندازه گیری رو آن قرار بگیرد و صفحه نمایشی دو طرفه که از دو طرف میزان وزن و مبلغ مشخص باشد و غیره. این نوع ترازوها نیز دارای تنوع بالایی هستند که پیشرفته ترین این ترازو ها، ترازو لیبل پرینت است که همراه با تولید بارکد واقعی امکان هماهنگ شدن با صندوق فروشگاهی را آسان کرده است.

ترازو صنعتی

 این ترازو جزو مقاوم ترین انواع ترازوها است که بدنه مقاوم و کاربردی متفاوت دارد. از جمله این ترازو ها می توان به ترازو های قطعه شمار اشاره کرد که در عین توزیع قطعه تعداد قطعات را نیز شمارش می کنه.

ترازوهای خانگی

این نوع ترازو همانطور که از اسمش مشخص است کاربرد خانگی دارد. ترازو هایی که در خانه استفاده می شوند معمولا چند نوع هستند و بسته به نیاز و دقت بالایی که می خواهند، انتخاب می شوند. ترازوهای خانگی در نوع عقربه ای و دیجیتال توزیع می شوند که قطعا دقت ترازو دیجیتال بیشتر خواهد بود.

ترازوهای زیر پایی

این نوع ترازوها که برای اندازه گیری وزن بدن در مطب دکتر یا در خانه مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع ترازوها نیز در دو مدل عقربه ای و دیجیتالی است که امروزه بیشتر مدل دیجیتال به دلیل دقت بالای آن مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ترازو معمولا صفحه ای صاف و شیشه ای دارد که هیچ گونه صفحه نمایش دیده نمی شود فقط یا قرار گرفتن پاها بر روی آن میزان وزن را نمایش می دهد.

ترازوی آزمایشگاهی

در انواع ترازوها، ترازو آزمایشگاهی قرار داره که جزو ترازوها صنعتی است، اما با دقت بسیار بالا و قدرت توزین مواد بسیار ریز گرمی را دارد. این ترازو معمولا دارای محفظه توزین است که تاثیر و دخالت هوای محیط روی ترازو را کاهش می دهد.

ترازوی دیجیتال

همانطور که از اسمش مشخص است پیچیده است، اما دقیق تر که در این ترازو از مدار الکترونیکی که با مجموعه ای از بردها و قطعات  دیجیتالی تشکیل شده است. ترازوی دیجیتال به صورت اتوماتیک با قرار گرفتن کالا روی ترازو نمایشگر به نمایش در می آید و و میزان را نشان می دهد.

انواع ترازوها را از سایت تجهیزات خریداری کنید

خرید ترازو نیاز به داشتن اطلاعات کافی در مورد آن دارد بنابراین، بهترین راه و سریع ترین راه می تواند رفتن به سایت تجهیزات باشد؛ زیرا هر گونه اطلاعات لازم را برایتان محیا کرده است که بتوانید به راحتی خرید کنید.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 251
نمایش همه
علاقه مندی ها ()