انواع ترازوی فروشگاهی

ترازو ابزار اندازه‌گیری است که به شما اجازه می‌دهد وزن یک ماده خاص یا دیگر اجسام را اندازه‌گیری کنید. با توجه به عملکرد آن‌ها، ترازوها در بسیاری از مغازه‌ها و شرکت‌های تجاری و همچنین شرکت‌های حمل‌ونقل و خدمات، ابزارهایی غیرقابل جایگزین هستند.

همچنین در آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، جواهرفروشی‌ها و سایر مکان‌های مشابه ترازوها از لوازم ضروری و بسیار مهم محسوب می‌شود. البته از ترازو در خانه نیز استفاده می‌شود که معمولاً به‌عنوان ترازوی حمام و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع ترازو فروشگاهی در مقیاس‌های مختلف برای اهداف مختلف استفاده می‌شود.

 مواردی که برای اندازه‌گیری اجسام بزرگ استفاده می‌شود متفاوت از ترازوهای مورد استفاده در مغازه های خواربار فروشی است. ترازوها علاوه بر این که برای چه مواردی استفاده می‌شوند و چگونه ساخته می‌شوند، از نظر دقت اندازه‌گیری نیز متفاوت هستند. در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به انواع ترازوها که در فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌کنیم.

چگونه می‌توان انواع ترازو را بسته به هدف و طرح آن‌ها تشخیص داد؟

ترازو برای کارهای مختلف استفاده می‌شود؛ بنابراین چندین روش برای تمایز میان ترازوها وجود دارد. ساده‌ترین راه برای مقایسه آن‌ها، توجه به طراحی آن‌ها است. کلاسیک‌ترین نوع ترازو شامل دو تابه مخصوص وزن است که باید با وزنه‌ها و جسم مورد وزن متعادل شوند. این ترازو یکی از قدیمی‌ترین انواع ترازو است.

یکی دیگر از انواع مقیاس‌های محبوب امروزه ترازوهای خرده‌فروشی است. درگذشته، آن‌ها شبیه ترازوهای تعادلی همراه با وزنه بودند، اما با گذشت زمان از نظر فنی تکامل یافتند. امروزه ترازوهای خرده‌فروشی دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته‌ای هستند که نه تنها وزن محصولات را تعیین می‌کنند بلکه دارای عملکردهای اضافی مانند محاسبه قیمت نهایی بر اساس وزن هستند.

نوع دیگری از ترازو که نسبتاً آسان تشخیص داده می‌شود، ترازوهای آزمایشگاهی هستند. این ابزارهای اندازه‌گیری وزن، به‌صورت حرفه‌ای اندازه‌گیری بسیار دقیقی را تضمین می‌کنند. با استفاده از جدیدترین روش‌های تکنولوژیکی، می‌توانید آن‌ها را به رایانه یا چاپگر متصل کرده و به شما این امکان را می‌دهند که نتایج آزمایش‌های خود را که در حین اجرا ثبت کنید.

انواع ترازوی مخصوص فروشگاه‌ها

ترازوهایی که در فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند بر اساس ساختار، عملکرد و سایر پارامترهای دسته‌بندی می‌شوند. انواع ترازوی فروشگاهی عبارت است از:

ترازوهای دیجیتالی بزرگ

این نوع ترازوها توسط مراکز خرید بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند. این ترازوها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که مقدار زیادی کالا برای وزن کردن وجود داشته باشد.

این ترازوها هم به‌صورت دستی و کلاسیک می‌باشند و هم به‌صورت دیجیتالی. به‌طور معمول این ترازوها در مکان‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد که محصولات به‌صورت عمده خریدوفروش می‌شود. بیشترین میزان سنجش وزن در این ترازوها 500 کیلوگرم است.

ترازو رومیزی بدون LCD دو طرفه

ترازوهای رومیزی پرکاربردترین ترازوهایی هستند که تا به حال در مراکز خرید یافت شده‌اند. این نوع ترازو در مغازه‌های بسیار کوچک محلی نیز یافت می‌شود و بر روی پیشخوان فروشگاه‌ها وجود دارد. وزن این ترازوها بسیار سبک است و می‌توانید بدون هیچ‌گونه چالشی از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند و نتایج دقیقی را ارائه می‌دهند.

اگر فروشگاه خرده‌فروشی دارید می‌توانید از این ترازوهای رومیزی استفاده کنید. برای اندازه‌گیری مقادیر کم بسیار مفید است. حد ترازوهای رومیزی حدود 120 کیلوگرم است. خواندن وزن از روی ترازوهای رومیزی گاهی اوقات مشکل است زیرا فقط یک مانیتور برای خواندن دارد و طوری تنظیم‌شده است که فقط فروشنده می‌تواند آن را بخواند.

ترازو رومیزی دارای LCD دو طرفه

این نوع ترازوها بسیار شبیه به ترازوهای رومیزی هستند. تنها تفاوت بین این ترازو و دیگر ترازوها وجود ال سی دی هم برای فروشنده و هم برای خریدار است که هر دو فرد می‌توانند اعداد را بخوانند. میزان کیفیت نمایشگر این ترازو نسبت به ترازوی رومیزی بدون LCD بیشتر است.

ترازوی کامپیوتری

این نوع ترازو پیشرفته‌ترین ترازوی مورد استفاده در فروشگاه‌ها است که بر روی پیشخوان مغازه‌ها قرار می‌گیرد. این نوع ترازو ترکیبی از ترازوی دارای LCD و ترازوی رومیزی می‌باشد. در ترازوهای کامپیوتری امکان اتصال چاپگر به ترازو برای چاپ رسید نیز موجود است. این نوع ترازو نیز دارای محدودیت وزن‌کشی 120 کیلوگرم است.

ترازو فنری

متداول‌ترین نوع ترازو که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفته است، ترازوی فنری است؛ که ترازوهای فنری چندان از دقت بالایی برخوردار نیستند، اما به دلیل ارزان بودن و ابعاد کوچکی که دارند، بسیار مورد انتخاب صاحبان فروشگاه قرار می‌گیرند.

ترازوهای فنری در دو مدل مختلف دیجیتالی و غیر دیجیتالی موجود هستند. مدل دیجیتالی دارای یک صفحه نمایش LED کوچک است که مقدار محصول مورد نظر را نشان می‌دهد. نسخه غیر دیجیتالی شامل یک عقربه کوچک است که وزن را نشان می‌دهد.

تنها نکته منفی در این مورد این ترازو این است که برای انواع مختلفی از اوزان باید خریداری شود زیرا دارای محدودیت وزن‌کشی است. این ترازو در مقایسه با سایر ترازوها از دقت بسیار پایینی برخوردار است؛ اما به دلیل ساختار بسیار ساده‌ای که دارد به‌طور طولانی‌مدت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آیا قصد خرید ترازوی فروشگاهی دارید؟

ترازوی فروشگاهی یکی از اصلی ترین وسائل فروشگاه‌ ها حتی سوپر مارکت ها به شمار میاد. در صورت نبود این ترازو فروشگاهی گاهی امکان وزن کردن وجود ندارد یا ممکن است ترازوهای دیگر با این دقت نباشند. ترازوهای فروشگاهی در قیمت های مختلفی وجود دارند که قیمت آن یا وجود قدرتی که داره و کیفیت ساختش تعین می شود.

ترازوهای فروشگاهی با برق شهر یا برخی از آن ها با باتری های داخلی کار می کنند. البته برخی از این باتری ها شارژی است که در صورت نبودن برق باز بتوانید از ترازو استفاده کنید. طبیعی که هر کس نیاز به این وسیله دارد باید اطلاعاتی در مورد حداکثر وزنی که می تواند با این ترازو وزن کنند برای خرید آن اهمیت دارد. برای دانستن نکات خرید و انواع ترازو های فروشگاهی با سایت تجهیزات همراه شوید.

نکاتی که باید در خرید ترازوی فروشگاهی بدانید

برای خرید هر وسیله برقی باید نکاتی را بدانید که به درستی این وسیله را انتخاب کنید. ترازوی فروشگاهی هم مستثنا از این نکات نیست که شامل :

جنس بدنه

جنس به کار رفته در ساختمان ترازو  و وزنی که دارد را باید در نظر بگیرید. امروزه از پلاستیک فشرده شده برای ترازوها استفاده می کنند که وزن سبکی داشته باشد. این جنس باعث می شود که محصول به اندازه کافی در برابر داده مقاوم باشد و از اضافه وزن برای محصول جلوگیری کند.

سینی ترازو

سینی ترازوی فروشگاهی را فراموش نکنین. اندازه سینی هنگام خرید ترازو برای فروشگاه از از نکات مهم است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. معمولا سینی ها ترازوهایی که در بازار قرار دارند سینی های صفحه تخت یا سینی های لبه دار هستند.

اندازه و ابعاد ترازو

بهترین راه برای خرید ترازو در اندازه درست بهتر است جایی که ترازو قرار است گذاشته شود را اندازه بگیرید. ترازویی که با فضای کار هم خوانی دارد و مناسب است را انتخاب کنید.

 

حداکثر وزن قابل تحمل

مهم ترین ویژگی ترازوهای فروشگاهی ذخیره حداکثر ظروف توزین است. هنگام خرید ترازو برای فروشگاه به کالاهایی که قرار است در فروشگاه اندازه گیری شود و میزان حداکثر وزن آن ممکن است چقدر باشد توجه کنید.

مثلا:  مثلا اگر قرار است برای میوه فروشی ترازویی بخرید. توزین هندوانه که وزن آن از بقیه میوه ها بیشتر است به راحتی با آن ترازو انجام گیرد.

دقت ترازو

باید توجه کنید که ترازو را برای چه فروشگاهی قرار است بخرید و چه کالایی با آن اندازه گیری می کنید. با توجه به میزانی که دقت برای اون کالا مهمه ترازو را انتخاب کنید.

مقدار مصرف برق

امروزه اکثر ترازو ها با برق شهری کار میکنند پس بهتره قبل از خرید ترازوی فروشگاهی به میزان برق مصرفی آن دقت کنید. البته ترازوهایی هستند که به جز برق مصرفی با باتری هم در نبود برق کار می کنند. وقتی برقی در دسترس نباشد میتوانید باتری را به آن وصل کنید. اگر ترازویی با این ویژگی که در نبود برق هم کار کند می خواهید، گزینه باتری دار بهترین انتخاب است که با خیالی راحت از آن استفاده کنید.

صفحه نمایش ترازو

امروزه تمامی ترازو ها با صفحه نمایش LCD کوچک یا بزرگ تولید می شوند. این صفحه نمایش اطلاعاتی مانند وزن، قیمت واحد، قیمت کل و مشخصات مشابه فروشنده و مشتری را نشان می دهد.

داشتن صفحه نمایش برای ترازو بسیار مهم است درسته که همه این ترازوها این ویژگی را دارند، ولی کیفیت صفحه نمایش مهم ترین نکته در خرید محسوب می شود.

هرچقدر کیفیت صفحه نمایش بالا باشد باعث می شود که اعداد به راحتی خوانده شوند و خطای آن نیز کمتر خواهد بود.

ترازوی فروشگاهی را از سایت تجهیزات بخرید

برای خرید ترازوی فروشگاهی کافیست پشت میز خود بنشینید و با سیستمی کامپیوتری تمام اطلاعات لازم در مورد خرید ترازو بدست بیاورید. سایت تجهیزات با ارائه خدمات عالی خرید توانسته محبوبیت خاصی در بین طرفداران خرید اینترنتی از آن خود کند.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 256
نمایش همه
علاقه مندی ها ()