ترازوی آزمایشگاهی را بیشتر بشناسید

ترازوهای آزمایشگاهی برای تعیین وزن و جرم نمونه ها به کار برده می شوند. ترازو آزمایشگاهی یکی از اجزای مهم و جدانشدنی آزمایشگاه ها و مراکز مرتبط است.

این دستگاه های توزین در اندازه ها و ظرفیت های مختلفی در دسترس هستند. هرچه دقت و حساسیت بیشتر باشد، بر کیفیت و قیمت ترازو تاثیر گذار است.

فروشگاه اینترنتی دیجی اسکال علاوه بر معرفی این نوع از ترازوها، بهترین و با کیفیت ترین آن ها را نیز ارائه می کند. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بهترین مشاوره را به شما بدهند.

در ادامه به معرفی بیشتر این ترازوها می پردازیم.

ترازوی آزمایشگاهی چیست و چه انواعی دارد؟

این نوع ترازوها، محفظه ای مخصوص جهت وزن کردن مواد دارند که باعث دقت هرچه بیشتر فرآیند وزن کردن می شود. در مقیاس های پایین دقت دستگاه بسیار اهمیت دارد و حتی چند صدم گرم هم می تواند تفاوت های زیادی را ایجاد کند.

دقت برخی از این ترازوها به 0.0001 گرم نیز می رسد و آن را برای کاربردهای بسیار حساس مناسب می سازد.

برخی از ترازوهای دیجیتالی آزمایشگاهی قابلیت کالیبره شدن خودکار را دارند و به محض خارج شدن از حالت کالیبره، سریعا کالیبره می شوند تا خطایی در اندازه گیری رخ ندهد.

البته باید توجه شود، حتی با استفاده از ترازوهای دیجیتال دقیق آزمایشگاهی نیز، امکان خطا و اشتباه در صورت رعایت نکردن نکات مربوطه وجود دارد. همواره سعی کنید نکات مهم را جدی بگیرید و فقط به دقت دستگاه توزین خود بسنده نکنید.

ترازوهای آزمایشگاهی با نام های دو صفر و سه صفر و ... نیز شناخته می شوند که نشان دهنده تعداد صفرهای دقت آن در هر دو طرف اعشار است.

قیمت ترازوی آزمایشگاهی بر اساس کیفیت و کارایی آن تعیین می شود. به طور مثال در ترازوهایی که امکاناتی نظیر اتصال به سیستم و چاپ و دقت اندازه گیری فوق العاده بالا وجود دارد، قیمت نیز افزایش می یابد.

در ادامه چند نمونه از انواع این ترازو را بررسی می کنیم.

ترازوی آزمایشگاهی رطوبتی

این ترازو به شکل بسیار دقیقی مواد رطوبتی و وزن خشک مواد مختلف استفاده شده در آزمایشگاه های مختلف را محاسبه می کند. در پروژه های ویژه آزمایشگاهی خرید آن می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

ترازوی آزمایشگاهی مدل آنالیتیکال

با استفاده از این ترازو می توان وزن هایی از میکرو گرم تا میلی گرم را محاسبه کرد. همواره برای خرید آن وزن آن را نیز در نظر بگیرید؛ زیرا این ترازو باید روی سطح صاف میز قرار گیرد. در صورت استفاده مناسب، معمولا دارای طول عمر طولانی هستند.

ترازوی مقایسه ای آزمایشگاهی

این نوع ترازوها دقت و حساسیت بسیار بالایی دارند. ترازوی مقایسه ای معمولا در تجزیه و تحلیل وزن جرم های استاندارد ملی کاربرد دارد. می توان آن ها را به دو نوع دو کفه و تک کفه ای تقسیم بندی کرد.

نوع دو کفه ای آن تنها برای مقایسه وزن استفاده می شود و وزن ماده مورد نظر را با وزن مرجع مقایسه می کند. اما نوع تک کفه ای آن معمولا در حالاتی که نیاز به تعویض مکرر ماده جهت مقایسه وزن آن ها است، کاربرد دارد.

ریزترازوهای آزمایشگاهی

این نوع ترازوی آزمایشگاهی، برای توزین کوچک ترین کمیت ها و مقدارها به کار می روند. اغلب در آزمایشگاه های تجزیه و تحلیلی کاربرد دارند.

نتیجه گیری

با ترازوی آزمایشگاهی و چند نوع از انواع آن آشنا شدیم. بسته به نیازتان از این نوع ترازوها، می توانید انتخاب خود را انجام دهید. اگر برای خرید بین چند گزینه مردد هستید بهترین روش مشاوره با کارشناسان متخصص و با تجربه ما است. ما به شما بهترین پیشنهاد را ارائه می دهیم.

ترازوی آزمایشگاهی چه کاربردهایی دارد؟

در هر آزمایشگاهی می توان این نوع ترازو را پیدا کرد. در واقع وجود ترازو آزمایشگاهی در آزمایشگاه و مراکز این چنینی، ضروری است.

این نوع از ترازوها، دارای دقت بسیار بالایی هستند و بر حسب دقت آن ها، به نام های دو صفر و سه صفر و... نیز شناخته می شوند.

با شناخت کاربرد های مختلف این ترازو، می توانید بر حسب نیاز خود، یکی از انواع آن را انتخاب و خرید کنید.

با فروشگاه اینترنتی دیجی اسکال همراه باشید. ما اصلی ترین کاربردهای ترازوی آزمایشگاهی را برای شما شرح می دهیم.

کاربرد مختلف ترازوی آزمایشگاهی

امروزه این نوع از ترازو در زمینه های مختلفی کاربرد پیدا کرده است. البته عموم این کاربردها در حوزه آزمایشگاهی محدود می شوند. بر حسب نوع و ظرفیت ترازوی آزمایشگاهی، کاربرد آن هم متفاوت است.

در ادامه مهم ترین کاربرد های این نوع ترازو برای شما آورده شده است. به این منظور به بررسی تقسیم بندی این ترازو می پردازیم.

در حالت کلی ترازوی آزمایشگاهی به دو دسته تحلیلی و دقیق تقسیم می شود.

ترازوی آزمایشگاهی تحلیلی

یکی از دقیق ترین ترازو های موجود بازار، همین نوع ترازو است. این نوع ترازو توانایی نشان دادن وزن را تا حداقل 4 رقم اعشار دارند. در واقع این ترازو ها قابلیت خوانا بودن قرائت فوق العاده ای دارند. معمولا ظرفیتی تا حدود 250 گرم دارند.

همان طور که گفته شد دقت بالای آن ها باعث شده است تا در موارد خیلی حساس کاربرد مناسبی پیدا کنند.

از آن ها در وزن کردن مواد خام و شیمیایی و آزمایشگاهی و حتی دارویی به شکل مایع و جامد و پودری، استفاده می شود.

یکی از این ترازوها، ریز ترازوها هستند که دقت فوق العاده بالایی دارند و برای کاربرد های خاص مثل داروسازی که نیاز به ترکیب دقیق دارند، مناسب هستند.

ترازوی آزمایشگاهی دقیق

دقت این نوع ترازو، نسبت به مدل قبلی کمی پایین تر است. این نوع ترازو معمولا تا 3 رقم اعشار را وزن کشی می کنند و به نمایش می گذارند.

لازم به ذکر است این ترازوها وزن بیشتری را تحمل می کنند و ظرفیت بالاتری نسبت به مدل قبل دارند؛ معمولا ظرفیت آن ها تا چند کیلوگرم هم می رسد. اگر کار شما با اجسام سنگین تری درگیر است، حتما باید این دسته از ترازوی آزمایشگاهی را انتخاب کنید.

برخی از این ترازوها با باطری کار می کنند و نسبت به دیگر ترازوها استفاده منعطف تری دارند. بنابراین قیمت کمتری هم دارند. معمولا دقت اندازه گیری آن ها یک تا دو رقم اعشار است.

دیگر کاربردهای ترازوی آزمایشگاهی

همان طور که پیش تر گفته شد، این نوع ترازو فقط در حیطه آزمایشگاهی کاربرد ندارند؛ گرچه عمده استفاده از این ترازو ها در آزمایشگاه ها جهت توزین و نسبت بندی دقیق مواد برای ساخت ترکیبات مختلف است؛ زیرا در این مدل مشاغل حتی یک هزارم گرم تفاوت هم تغییرات زیاد و گاه زیان باری در محصول نهایی ایجاد خواهد کرد.

از دیگر کاربردهای این نوع ترازو می توان به صنایع فلز و سنگ های قیمتی اشاره کرد. به دلیل ارزش بسیار بالای این مواد، فروشندگان اغلب برای اطمینان از وزن کشی از این ترازو‌های دقیق استفاده می کنند.

نتیجه گیری

همان طور که خواندید، این نوع ترازو بیشتر در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما در همان کاربرد آزمایشگاهی نیز گوناگونی و تفاوت های زیادی در مدل های آن وجود دارد.

برای خرید ترازوی آزمایشگاهی، ابتدا نیاز خود مانند دقت، سرعت، ظرفیت قابل تحمل و امکانات ویژه مثل اتصال بی سیم به سیستم را شناسایی کنید، سپس با آگاهی از انواع مدل ها، اقدام به خرید کنید.

قیمت این محصول بسته به ظرفیت، دقت و امکانات آن متفاوت است. پیشنهاد ما برای خرید، مشورت با کارشناسان متخصص واحد ما است.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 255
نمایش همه
علاقه مندی ها ()