با ترازوی صنعتی آشنا شویم

مقاله های زیادی وجود دارد که در مورد انواع ترازوهای مختلف و کاربرد آن ها اطلاعاتی را توضیح داده اند. شاید با خود بگویید که چطور می توانید ترازو صنعتی خوبی را بدون دردسر و آشنایی کامل با این محصول خریداری کنید؟ بیشتر شماها ممکن است که آشنایی با ترازو صنعتی را داشته باشید، ولی اگر می خواهید ترازو صنعتی را برای شغل خود خریداری کنید، می توانید در ادامه با فروشگاه کابان تجهیز همراه باشید.

ترازو صنعتی جزو کدام دسته از این دستگاه ها است؟

ترازوها با توجه به کاربردهایی که دارد از انواع مختلفی هم برخوردار هستند. از انواع مختلفی که می توان به آن اشاره کرد ترازوهای دیجیتال صنعتی فروشگاهی، آزمایشگاهی و غیره به حساب می آید که بیشتر از این محصول در کارخانه ها، فروشگاه های میوه فروشی، مراکز بسته بندی مواد و اجناس مختلف کاربرد دارد.

با اجزای ترازو صنعتی آشنا شوید

این محصول در طرح های مختلفی وارد عرصه تولید شده و ما یک توضیح کلی از روند و اجزای اصلی این دستگاه می دهیم. ترازوهای صنعتی معمولا دارای یک سینی برای سنجش وزن مواد و اندازه گیری، یک صفحه نمایشگر دیجیتال و صفحه کیبورد برای ثبت اعداد است.

شما می توانید اجسام و مواد خود را روی سینی توزین مواد قرار دهید و این دستگاه به راحتی وزن اقلام را برای شما روی صفحه نمایشگر دیجیتال نشان می دهد. یک ویژگی کاربردی و مهمی که می توان از آن یاد کرد این است که می توانید دستگاه ترازو صنعتی خود را به یک چاپگر متصل کنید که اندازه گیری هایی که روی صفحه نمایشگر نشان می دهد را روی برگه چاپ کند.

طریقه استفاده از ترازو صنعتی

بعد از آشنایی با ترازو صنعتی و خرید این محصول، پس از روشن کردن آن، با عدد 000.0 روی صفحه نمایشگر دیجیتال رو به رو خواهید شد. اگر می خواهید وزن خالص مواد را مشاهده کنید، کافی است ظرف خالی را روی کفه قرار دهید و گزینه "وزن خالص" یعنی "tare" را فشار دهید. با این روند سبب می شود که نمایشگر وزن ظرف را حذف کند و از آن پس با قرار دادن مواد و اجسام روی سینی اندازه گیری، وزن خالص مواد را به شما نشان می دهد.

بعد از برداشتن مواد از روی ترازو طبیعی است که نمایشگر عدد منفی را به نمایش بگذارد. کافی است با زدن دوباره کلید وزن خالص، وضعیت صفحه نمایشگر را به عدد 000.0 برگردانید.

طریقه استفاده از چاپگر و کامپیوتر

اگر در مواقع سنجش وزن اجسام، ترازو صنعتی شما به چاپگر متصل باشد، می توانید با زدن گزینه چاپ، " print"، اطلاعات نمایشگر خود را روی کاغذ چاپ کنید. همچنین با اتصال این محصول با کامپیوتر شما قادر خواهید بود که اطلاعات را نیز به داخل کامپیوتر خود انتقال و ذخیره سازی کنید.

روش های مراقبت از این دستگاه

درست است که این محصولات را با توجه به کارایی که در صنعت های مختلف دارند مقاوم، مستحکم و از بدنه قوی استیل می سازند. اما بهتر است که شما هم تا آنجایی که می توانید مراقب دستگاه خود باشید. برخی از این محصولات نیاز به مراقبت بالایی هستند چون اگر ضربه ای به آن وارد شود یا در برابر محیط آب و خیس قرار بگیرد، سبب غلط و خطا نشان دادن وزن اجسام می شود.

کلام آخر

آشنایی با ترازو صنعتی سبب می شود که با کاربردهای فراوان آن در صنایع مختلف شغلی آشنا شوید که می توان از آن برای اندازه گیری و توزین اجسام مورد استفاده قرار گیرد. شاید تا قبل از خواندن این مطلب، آگاهی کامل از این دستگاه و کارایی آن دارا نبودید، ولی اکنون می توانید با آگاهی کامل این محصول پرکاربرد را از فروشگاه کابان تجهیز به راحتی خریداری کنید و از خرید خود رضایت کامل را داشته باشید.

با انواع ترازوی صنعتی آشنا شوید

همانطور که از نام این ترازو مشخص است قبل استفاده در صنعت خواهد بود. ترازوهای صنعتی به دلیل استفاده های سختی که از آن ها می شود باید بدنه مقاوم و کاربردی در صنعت داشته باشد. برحسب استفاده ای که از این ترازو می شود باید مقاومت بالایی داشته باشد که در برابر هر گونه تغییر آب و هوایی مقاوم باشد.

با ما در تجهیزات همراه باشید شمارا با ترازو صنعتی و انواع  آن آشنا کنیم.

ترازوی صنعتی چه نوع تراوزیی است؟

همانطور که گفته شد ترازوهای صنعتی علاوه بر مقاومت بالا معمولا امکان شمارش قطعات را نیز دارند که این ترازوها به قطعه شمار نیز معروفند. شمارش قطعات توسط این ترازو باعث سرعت بخشیدن به کار بسته بندی می شود و شمارش قطعات را نیز آسان می کند. امکان خطا در کار با این نوع ترازوها بسیار کاهش می یابد. حتی در نوع دیجیتالی این ترازوها دقت آن ها اینقدر بالا است که ضرب خطای آن ها به صفر نیز می رسد.

ترازوی صنعتی اگر درست و بر اساس نیاز و محیط کار انتخاب شود علاوه بر اینکه هزینه ای ندارد باعث سود بیشتر در کار نیز می شود. البته انتخاب ترازوهای صنعتی مخصوصا با کارایی شمارش قطعه خیلی سخت خواهد بود بهت است برای خرید این نوع ترازوها با کارشناسان و متخصصان در این عرصه کار می کنند و اطلاعاتی صحیح در این زمینه دارند مشورت کنید.

خصوصیات ترازوهای صنعتی چیست؟

ترازوی صنعتی علاوه بر مقاومت بالا در بدنه باید ضد آب و ضد رطوبت هم باشد. این نوع ترازوها به دلیل استفاده در کارگاه و کارخانه های مختلف مانند کارخانه های تولید مواد غذایی، برای بسته بندی یا کنترل کیفی استفاده می شوند که این محیط ها معمولا مدام شست و شو می شوند که باعث  به وجود آمدن رطوبت در هوا نیز خواهد شد.

به دلیل شرایط محیطی در کارخانه های صنعتی انواع ترازوهای استفاده شده در این عرصه باید بیشترین مقاومت در برابر شرایط نا مساعد محیطی رو داشته باشند.

با انواع ترازوهای صنعتی آشنا شوید

هر صنعت کاری مطمئنا از ترازوهای خاص خود استفاده می کند که این صنایع عبارتند از:

  • حمل و نقل
  • بارانداز
  • باربری
  • زنجیر تامین
  • خرده فروشی
  • مواد غذایی
  • آزمایشگاه

هر کدام از این صنایع ترازهای مختص به کار خود را دارند. ترازوهای صنعتی توسط سازنده یا کارخانه کالبیره می شوند. این ترازوها طبق استاندارد ها توسط سازندگانشون کالبیره می شوند.  توسط آزمایشگاه ها گواهینامه معتبر می گیرند.

ترازوهای مختلف صنعتی محدوده های توزین و سطوح دقت متفاوتی دارند. زمانی که می خواهید ترازویی برای صنعتی مخصوصی بخرید حتما حداکثر وزنی که قرار با ترازو اندازه گیری شود را در نظر بگیرید. حتی سعی کنید ترازویی که خریداری می کنید از حداکثر وزنی که قرار اندازه گیری توان بیشتری داشته باشد.

علاوه بر این قابلیت  ترازوهای صنعتی مقیاس های مختلف دیگه ای هم دارند مانند: تارای دامنه، شمارش قطعات و قابلیت صفر شدن نیز دارند. موارد مورد نیاز خود را در مورد ترازویی که قرار است خریداری کنید حتما قبل از خرید در نظر بگیرید.

برای هر صنعتی ترازوهایی مختص همان صنعت در قدرت ها و ویژگی های مختلف طراحی شده است کافیست قبل از خرید هر گونه ترازو در مورد امکاناتی که داره و نیازهای خودتون تحقیق کنید.

در سایت تجهیزات با انواع ترازوهای صنعتی آشنا شوید

سایت تجهیزات با ارائه بهترین و کامل ترین اطلاعات در مورد تمامی ترازوهای صنعتی خرید را برای شما آسان کرده است. به راحتی تنها با وصل شدن به اینترنت با سیستم یا گوشی خود تمامی اطلاعاتی که در مورد ترازوهای صنعتی و خرید آن نیاز دارید در اختیارتان قرار می دهد. با سایت تجهیزات خریدی آسان را تجربه کنید.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 255
نمایش همه
علاقه مندی ها ()