چرا باید ترازوی دیجیتالی بخریم؟

با گذر از دوران استفاده از ترازوهای عقربه ای و مکانیکی، هم اکنون شاید برای برخی این سوال به وجود بیاید که چرا باید به سمت استفاده از ترازوهای دیجیتالی برویم؟ آیا ترازو دیجیتال مزیت های بیشتری نسبت به ترازوهای قدیمی دارد؟ یا دلایل دیگری دخیل هستند؟

با فروشگاه اینترنتی کابان تجهیز همراه باشید تا بفهمیم چرا باید از این محصولات جدید و نو استفاده کنیم!

آشنایی با ترازوی دیجیتالی و مزایای آن

ترازوی دیجیتالی دارای مدار الکتریکی است که از چند قطعه دیجیتالی ساخته شده است. این نوع ترازو بلافاصله بعد از قرارگیری وزن روی آن،  مقدار وزن را توسط نمایشگر موجود روی آن، به نمایش در می آورد.

اگر بخواهیم مفهوم و کارایی ترازو از گذشته ها تا بدین روز را بررسی کنیم، اختلاف فاحشی پیدا نخواهیم کرد، اما امکانات و نحوه محاسبه وزن با گذشت زمان پیشرفته تر شده است.

همه ما ترازوهای قدیمی با وزنه های روی آن یا عقربه نمایشگر وزن را در خاطر داریم؛ اما این ترازو ها معایب بزرگی داشتند که باعث شد انسان روی به ساخت نوع دیجیتال آن بیاورد.

نوع دیجیتال آن از نظر نحوه ساخت، بدنه، امکانات و ... تفاوت های زیادی با ترازوهای قدیمی دارد؛ همین عوامل باعث شده تا در دنیای امروز این محصولات جایگاه مناسب خود را پیدا کنند.

در ادامه به مهم ترین دلایلی که ما را ترغیب به خرید ترازوی دیجیتالی می کند، می پردازیم.

به آن ها اعتماد کنید! دروغ در کارشان نیست!

ترازوهای دیجیتال، از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند و در آن ها دیگر خبری از خطا و اشتباه نیست؛ خطایی که گاه باعث مشاجره و درگیری در گذشته نیز شده است.

این نوع ترازوها دارای کشش سنج هستند که باعث می شود در تمامی شرایط از ترازوی عقربه ای دقیق تر عمل کنند و تنظیمشان تغییر نکند.

راحتی استفاده از ترازوی دیجیتالی

برعکس دردسر های ترازو های قدیمی، این ترازو ها بسیار ساده مورد استفاده قرار می گیرند. کافی است خود یا کلا را روی آن ها قرار دهید، ادامه ماجرا را به ترازو بسپارید!

ماندگاری و عمر بالا

با توجه به نوع ساخت آن ها، می توان عمر طولانی را برای هر یک از آن ها اختصاص داد؛ گرچه در صورت خرابی و مشکل هم متخصصان فنی این حوزه به راحتی وسیله شما را مثل روز اول خواهند کرد، نگران نباشید!

راحتی در حمل و نقل

اکثر ترازوهای دیجیتالی مورد مصرف عموم در هر دسته ای، وزن کم و ابعاد مناسبی دارند و به راحتی می توان در هر مکان و شرایطی از آن ها استفاده کرد.

امکانات بیشتر می خواهید؟ ترازوی دیجیتالی بخرید!

برخی از ترازوهای دیجیتالی دارای امکانات فوق العاده و منحصر به فردی هستند که شاید بشر روزی در خواب خود هم نمی دید!

به طور مثال برخی ترازوهای دیجیتالی خانگی دارای قابلیت محاسبه چربی، آب و عضلات بدن هستند. هم چنین برخی از آن ها به گوشی هوشمند شما متصل می شوند و کاربردهای گوناگونی را در اختیارتان می گذارند.

یا در ترازوهای دیجیتال فروشگاهی می توان از آن ها به عنوان پرینتر استفاده کرد و یا به سیستم خود متصل کرد تا فاکتور خود را صادر کنید!

کلام پایانی

اگر با خواندن مطالب بالا قانع شدید که به سمت استفاده و خرید ترازوی دیجیتالی روی بیاورید، تیم فروشگاه اینترنتی کابان تجهیز به طور شبانه روزی در خدمت شماست تا بهترین ترازوهای دیجیتال ممکن برای هر نوع کاربردی را برای شما مهیا کند.

علاوه بر تمام نکات بالا، هنگام خرید ترازوی دیجیتال باید نیاز و توقع خود از ترازو را بدانید، اگر برای فروشگاه خود ترازو می خواهید باید چند فاکتور مهم را زیر نظر داشته باشید، یا اگر برای مصرف خانگی به ترازوی دیجیتال نیاز دارید باید فاکتورهای مناسب شرایط خود را شناسایی کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

چه عواملی موجب خرابی ترازویی دیجیتال می شود؟

ترازوها از انواع مختلفی ساخته شده اند و شما می توانید با استفاده از نیاز خود آن ها را تهیه کنید. نمونه ای از این ترازوها برای اندازه گیری مواد در آشپزخانه به حساب می آید. این دستگاه ها مانند قلب تپنده یک آشپزخانه عمل می کند و اگر دچار مشکل یا خرابی شود، روند کار شما را مختل می سازد. در ادامه با فروشگاه کابان تجهیز همراه باشید تا چند نمونه از عوامل خرابی  ترازو دیجیتال را نام ببریم. 

ترازو دیجیتال

ترازوها در مدل ها و کاربردهای مختلفی طراحی شده اند و ابزارهای دقیقی برای سنجش محسوب می شود. اگر به خوبی از این محصول نگهداری نکنید، به مرور زمان از دقت آن کاسته می شود و نتیجه خوبی را به شما ارائه نمی دهد. در ادامه مواردی گفته می شود که اگر آن را رعایت نکنید، سبب عوامل خرابی ترازو شما می شود.

10 عوامل خرابی ترازو

  1. باتری ضعیف: ضعیف بودن باتری یکی از شایع ترین علت خرابی در ترازو ها به حساب می آید. شاید بگویید چطور ممکن است؟ هنگامی که باتری شما ضعیف است سبب می شود که عملکرد اندازه گیری کند شود و با دقت بسیار پایینی این روند طی شود. پس از باتری های نو برای ترازوهای خود استفاده کنید.
  2. سطح ناهموار: همه ترازوها باید روی یک سطح صاف و هموار قرار گرفته باشند. تا آنجایی که می توانید از قرار دادن آن ها روی سطوح فرش، میزهای تکان دار و دیگر موارد خودداری کنید.
  3. اختلال الکترومغناطیسی: وجود اکثر وسایل الکترونیکی مانند تلفن، مایکروویو زمینه اختلال الکترومغناطیسی برای ترازو شما را فراهم می کند. الکتریسیته ساکن نیز از این موضوع استثنا نیست.
  4. بیشتر از حد توان اندازه گیری به آن ظرفیت ندهید! اگر می خواهید به راحتی سنجش و مقیاس مواد خود را خراب کنید، می توانید از مواد اضافه بر سازمان روی ترازو استفاده کنید! قرار دادن وزن اضافی روی دستگاه باعث می شود که بر اندازه گیری حساس آن صدمه وارد کنید. پس سعی کنید همیشه از مقدار مناسب و کافی روی آن ها استفاده کنید.
  5. دست خود را وارد ماجرا نکنید! حواستان به این نکته باشد که در اندازه گیری مواد روی ترازو سعی کنید دست خود را روی مواد نگذارید. این عمل باعث برهم خوردن مقیاس دقیق مواد می شود و ناخواسته بر اندازه گیری وزن مواد تاثیر می گذارید!
  6. اندازه گیری وسائل بزرگ: اگر می خواهید اجسام بزرگی را روی ترازو اندازه بگیرید، سعی کنید که از طرفین ترازو آویزان نباشد و با سطح زیرین آن برخورد نداشته باشد. این امر سبب نشان دادن وزن نادرست اجسام و خراب شدن ترازو شما می شود.
  7. ترازو را در دمای سرد رها نکنید! ترازوهای دیجیتال مایل به ماندن در دمای گرم را دارند و در دمای اتاق بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد! با قرار دادن آن در دمای سرد متوجه می شوید که ترازو برای سنجش مواد کند عمل میکند. پس برای خراب نشدن ترازو، آن را در محیط دمای اتاق قرار دهید.
  8. استفاده بیش از حد از آن: در ترازوها سعی کنید از قرار دادن مواد بیش از اندازه روی آن خودداری کنید. دقت کردید که چقدر روی این مورد تاکید می شود؟ پس تلاش خود را برای رعایت کردن این نکته انجام دهید.
  9. در جای خشک نگه دارید: ترازوها وسیله ای الکترونیکی هستند، پس نباید آن ها را در محیط های خیس یا مرطوب قرار دهید. تاثیر منفی که روی این وسیله می گذارد به مرور زمان به یکی از عوامل خرابی ترازو منجر می شود.
  10. مواد را در وسط قرار دهید: ترازوها همیشه دارای نقطه ثقل هستند و سعی کنید مواد خود را در وسط آن برای سنجش وزن قرار دهید. این کار به عملکرد بهتر دستگاه شما کمک می کند.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید موارد زیادی برای محافظت از ترازو برای شما عنوان شد. اگر شما یکی از موارد بالا را رعایت نکنید به مرور زمان تبدیل به یکی از عوامل خرابی ترازو می شود. پس با رعایت نکات به عملکرد بهتر دستگاه خود کمک کنید.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 255
نمایش همه
علاقه مندی ها ()