در خرید ترازوی آزمایشگاهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

ترازوی آزمایشگاهی جزو ابزار ضروری در آزمایشگاه ها و مرکزهای مربوط به آن است. خرید ترازو آزمایشگاهی می تواند چالشی سخت برای کسانی باشد که به دنبال این نوع ترازو هستند.

در خرید این نوع ترازو نکات مهمی وجود دارد که باید پیش از خرید به آن ها توجه کنید. ما در فروشگاه دیجی اسکال قصد داریم شما را به بهترین شکل راهنمایی می کنیم که بتوانید انتخابی بدون دردسر داشته باشید.

در ادامه برای آگاهی از نکات مهم پیش از خرید این نوع ترازو، با دیجی اسکال همراه باشید.

نکات ضروری پیش از خرید ترازوی آزمایشگاهی

همان طور که خواندید، خرید ترازوی آزمایشگاهی برای هر آزمایشگاهی که در حوزه های مختلفی مثل شیمی، داروسازی، فیزیک و... مشغول به فعالیت هستند، ضروری است.

التبه این تنها کاربرد این ترازو نیست؛ ممکن است فعالان صنعت های حساس و قیمتی مثل سنگ و فلزات هم از این ترازو به دلیل دقت بالای آن استفاده کنند، اما به دلیل کاربرد عمومی آن در آزمایشگاه ها، به ترازوی آزمایشگاهی معروف هستند.

این ترازوها محفظه ای دارند که اثرات وزش باد یا لرزش های احتمالی را خنثی می کنند.

لازم به ذکر است در صورت بروز هرگونه عیب و ایراد و مشکل در ترازوی خود، همکاران ما آماده کمک رسانی به شما هستند. هرگز خودتان یا هر شخصی که تخصصی در این زمینه ندارد وارد عمل نشوید.

حتما قبل از خرید نیاز های خود را مشخص کنید و بدانید برای چه منظوری این نوع ترازو را می خواهید.

در ادامه مهم ترین نکاتی که قبل از خرید ترازوی آزمایشگاهی باید به آن ها توجه کنید، برای شما آورده شده است.

قیمت ترازو را برای خود تعیین کنید تا جا نخورید!

حتما پیش از خرید بودجه خود را برای خرید ترازوی آزمایشگاهی مشخص کنید. این روزها با توجه به نوسانات بازار، قیمت ها به طور ساعتی تغییر می کنند؛ بهترین کار پیگیری و مشاوره با کارشناسان فروش است.

قیمت ترازوی آزمایشگاهی با توجه به دقت و قابلیت های ویژه آن متغیر است.

نیاز خود را بدانید

حتما پیش از خرید بدانید که ترازو را به منظور چه کاری می خواهید. ظرفیت مورد نظر شما و کاربرد های مختلفی که ممکن است مد نظر شما باشد، تعیین کننده انتخاب شما خواهد بود.

اگر به طور اتفاقی و بدون آگاهی کافی اقدام به خرید کردن کنید، در حین کار مشکلات زیادی برای شما پیش خواهد آمد.

دقت ترازو

اگر کار شما نیاز به دقت فراوانی دارد، حتما به سراغ مدل های حساس تر این ترازو بروید.

نوع کالیبراسیون

ترازوهای آزمایشگاهی به صورت دستی و یا خودکار کالیبره می شوند. نوع خودکار آن هم دقت بالاتری دارد و هم قیمت بالاتری!

تبدیل واحد های مختلف

اگر به تبدیل واحد های مختلف مثل تبدیل گرم به اونس و مثقال و ... نیاز دارد، حتما حواستان باشد که ترازویی که انتخاب می کنید این قابلیت را داشته باشد.

دارا بودن نمایشگر و محاسبه کننده درصد

از نکات مهمی که برای انتخاب ترازو باید در نظر گرفت، داشتن امکانات فوق است. اگر نیاز به دستگاهی مجهز و کاربردی دارید حتما به سراغ خرید این نوع بروید.

WINCT نرم افزاری مهم و کار راه انداز

این نرم افزار امکان منتقل سازی اطلاعات و داده های ترازوی آزمایشگاهی را به سیستم مهیا می سازد. اگر در کار خود نیاز به این امتیاز دارید، حتما پیش از خرید، از دارا بودن این ویژگی توسط ترازو اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری

خرید ترازوی آزمایشگاهی را مطابق آنچه که در بالا گفته شد، با تحقیق و مشاوره با کارشناسان انجام دهید.

لیستی برای خود درست کنید و مواردی از موارد بالا که به آن ها نیاز دارید را یادداشت کنید.

نکات مهم در کار با ترازو آزمایشگاهی

ترازوهای آزمایشگاهی همان طور که از نام آن ها پیداست، برای استفاده در محیط های خاصی مانند آزمایشگاه کاربرد دارد. این ترازوها به دلیل میزان دقت بسیار بالا و ظرفیت تقریباً پایین، برای فعالیت های علمی و وزن کردن مواد در مقادیر کم، استفاده می شود. در این مقاله شما را نکات مهم در کار با ترازو آزمایشگاهی آشنا می کنیم و بررسی می کنیم که چه حالتی بهترین نحوه استفاده از ترازوی آزمایشگاهی است. رعایت این نکات هم دقت نتیجه کار را افزایش می دهد و هم سبب افزایش عمر ترازو می شود.

چگونه از ترازو آزمایشگاهی استفاده کنیم؟

در استفاده از ترازو آزمایشگاهی باید از نکات و قوانین مهمی پیروی کرد. توجه به این نکات فواید بسیاری مانند افزایش دقت در اندازه گیری و نگهداری بهتر از ترازو را به همراه دارد. مهم ترین نکاتی که در استفاده از ترازو آزمایشگاهی باید رعایت کرد، عبارت است از:

محل نگهداری ترازو آزمایشگاهی

 ترازو آزمایشگاهی را باید در مکانی قرار داد که از حرارت مستقیم، وزش شدید باد و احتمال سقوط از ارتفاع به دور باشد. ایجاد محیطی ایمن که تمامی این موارد در آن رعایت شده باشد به افزایش طول عمر ترازو بسیار کمک می کند.

نصب دقیق ترازو

 برای آنکه بهترین نتیجه و بالاترین دقت اندازه گیری در ترازو را به دست آورید، باید در نصب ترازو و تراز کردن محل قرارگیری آن، دقت بسیار بالایی را به کار ببرید. تراز نبودن محل قرارگیری ترازو می تواند منجر به کاهش دقت اندازه گیری شود.

تماس با مایعات

 ترازوی آزمایشگاهی به دلیل دقت بسیار بالا، از حساسیت بالایی نیز برخوردار است، درنتیجه بایستی در مکان هایی نگهداری شود که مایعات مستقیم روی آن ریخته نشود و به دلیل دیجیتالی بودن برخی از این ترازوها، مشکلی برای مدار برقی و دیجیتالی آن به وجود نیاید.

موقعیت مکانی ترازو

ترازوهای آزمایشگاهی را در مکان هایی باید استفاده کنید که آرام باشند و تغییر موقعیت مکانی ندهند. به طور مثال یک میز ثابت که تغییر موقعیت نمی دهد برای قرارگیری ترازو و استفاده از آن مکان مناسبی است. نوع میز مورد استفاده از اهمیت خاصی برخوردار نیست، فقط در صورت استفاده از مواد شیمیایی در آزمایشگاه، استفاده از میزهای فلزی به جای میزهای چوبی پیشنهاد می شود.

موقعیت قرارگیری در کنار دیگر تجهیزات

برخی از ترازوهای آزمایشگاهی به دلیل دیجیتالی بودن از حساسیت بالایی برخوردار هستند. درنتیجه نباید حرکتی سبب اختلال در مدار دیجیتالی آن ها شود. به طور مثال وجود تجهیزاتی که دارای آهن ربای بسیار قوی هستند، می تواند مدار دیجیتالی ترازو را مختل کند و درنهایت اندازه گیری اشتباهی را انجام دهد. در طول زمان نیز می تواند طول عمر ترازو را بکاهد.

موقعیت شما نسبت به ترازو

برای استفاده بهینه و صحیح از ترازو آزمایشگاهی باید ترازو را در مکانی قرار دهید که از هر جهت دسترسی به ترازو داشته باشید. این دسترسی علاوه بر راحتی فعالیت با ترازو به دلیل بررسی ایرادات ترازو در مواقع ضروری، تأکید می شود. به طور مثال روی میزی قرار گیرد که از چهار جهت شما به آن میز دسترسی داشته باشید.

حساسیت ترازوهای دیجیتالی

ترازوهای دیجیتالی آزمایشگاهی به دلیل استفاده از برق از حساسیت بیشتری در نحوه استفاده و ایمنی برخوردار هستند. این حساسیت به طور خاص مربوط به برق و جریان الکتریکی که این ترازوها برای روشن ماندن از آن بهره می برند، می شود. برای استفاده از چنین ترازوهایی باید از جریان برقی استفاده کنید که نویز نداشته باشد و مشکلی از نظر قطعی برق نیز برای ترازو به وجود نیاید. برای پیشگیری از اتفاقات برقی، استفاده از محافظ برق برای ترازو، بسیار تأکید می‎شود.

کلام آخر

برای به دست آوردن بهترین و دقیق ترین نتیجه در دقت اندازه گیری در استفاده از ترازوهای آزمایشگاهی، نکات بسیار مهمی باید رعایت شود. این نکات نه تنها به افزایش دقت شما در استفاده از ترازو کمک می کند، بلکه سبب افزایش طول عمر دستگاه نیز می شود. برخی از این نکات، موارد ایمنی و بهداشتی می باشد و برخی دیگر مربوط به نحوه استفاده و اندازه گیری با ترازو می شود.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 270
نمایش همه
علاقه مندی ها ()