خرید ترازوی آزمایشگاهی

ترازوهای آزمایشگاهی برای فعالیت های علمی و در محیط های خاصی مانند آزمایشگاه های علمی مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که از نام این وسیله مشخص است، برای اندازه گیری میزان وزن اجسام و مواد مختلف کارایی دارد. برای خرید ترازو آزمایشگاهی باید از اطلاعات کافی در خصوص انواع مدل ترازوهای آزمایشگاهی برخوردار باشید و از فروشگاه معتبری نیز خرید خود را انجام دهید. در این مقاله مهم ترین نکاتی که در خصوص خرید ترازوی آزمایشگاهی باید آن ها را رعایت کنید، مورد بررسی قرار می دهیم. اطلاع از چنین نکاتی، خریدی مطمئن برای شما به ارمغان می آورد.

پیش از خرید ترازو آزمایشگاهی

پیش از خرید ترازو آزمایشگاهی اطلاعاتی است که باید از آن ها آگاه باشید. دانستن چنین اطلاعاتی به شما در خریدی مطمئن و با کیفیت کمک می کند. مهم ترین این نکات عبارت است از:

  • چه میزان دقت برای کار و فعالیت خود در آزمایشگاه نیاز داریم که بر اساس آن ترازو را انتخاب کنیم.
  • چه میزان هزینه برای خرید ترازو آزمایشگاهی در نظر گرفته ایم. ترازوهای آزمایشگاهی در مدل های مختلف با هزینه های مختلف در فروشگاه های معتبر موجود است. میزان هزینه ای که باید برای ترازو بپردازیم می تواند از عوامل تأثیرگذار در خرید ترازو باشد.
  • محیطی که از ترازو می خواهیم در آن استفاده کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. درنتیجه باید پیش از خرید ترازو، محیط مورد نظر را به دقت بررسی کنیم و مواردی که برای حضور ترازو در آن محیط لازم است را فراهم کنیم.
  • خوانایی دستگاه از جمله مواردی است که به طور مستقیم به کار و فعالیت شما بستگی دارد. خوانایی و مقیاس دستگاه تعیین می کند که چند رقم اعشار باید خوانده شود. خوانایی نباید با دقت اندازه گیری اشتباه گرفته شود. دقت اندازه گیری در واقع ارتباط بیشتری با راه اندازی، استفاده و نگهداری دستگاه دارد. به طور مثال در ترازوهای با مقیاس ظرفیت بزرگ، خوانایی کوچک تری نسبت به مقیاس ظرفیت پایین تر دارند.
  • حالت ها و نرم افزارهای ویژه دستگاه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر نوع نیاز شما بیش از یک برنامه کاربردی نیاز دارد یا برای یک مورد خاص استفاده می شود، نیازمند ترازویی با امکانات بالا هستید. بسیاری از ترازوها برای اندازه گیری مستقیم وزن ساخته می شوند، بنابراین اگر برای شمارش قطعات، بررسی وزن، وزن پویا یا سایر موارد خاص به ترازو نیاز دارید، باید ترازویی را پیدا کنید که دارای ویژگی ها و نرم افزارهای لازم باشد. همچنین باید از قبل مشخص کنید که آیا نگه داشتن صفحه نمایش، تجمع داده ها و سایر عملکردها برای نوع فعالیت شما ضروری هستند یا خیر. به عنوان مثال، اگر مقیاس های شما برای ذخیره موجودی قطعات کوچک مورد استفاده قرار می گیرد، شما به شمارش قطعات و توابع اندازه گیری نیاز دارید. مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مقیاس با عملکرد شما مناسب است، نحوه عملکرد آن را در نظر بگیرید.
  • ضمانت دستگاه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از قبل بررسی کنید که فروشگاهی که قصد خرید از آن دارید، دستگاه شما را ضمانت می کند یا خیر. اگر مقیاس ترازو دچار آسیب شود یا قسمت مهمی از ترازو از کار بیفتد، چه اتفاقی برای فعالیت و آزمایش شما می افتد؟ آیا ضمانتی وجود دارد که این موارد را پوشش دهد؟ آیا فردی وجود دارد که بتوانید با او صحبت کنید تا به شما در عیب یابی دستگاه کمک کند؟ برای پاسخ به تمامی این پرسش ها به یک ضمانت نامه معتبر نیاز دارید.

کلام آخر

خرید دستگاه های حساسی مانند ترازو آزمایشگاهی که برای فعالیت های خاص و اندازه گیری مواد در اوزان کم مورد استفاده قرار می گیرد، نیازمند اطلاع از نکات مهمی است. پیش از خرید ترازو باید موارد بسیار مهمی مانند نوع استفاده، میزان هزینه، ضمانت نامه دستگاه، مقیاس و خوانایی دستگاه، دقت کنید. با رعایت این نکات، خریدی مطمئن خواهید داشت و نگران مشکلاتی که در آینده احتمال دارد برای شما پیش آید نخواهید بود.

قیمت ترازوی آزمایشگاهی

ترازوهای آزمایشگاهی به دلیل حساسیت بالا و دقتی که در ساختار آن ها به کار رفته است، از قیمت بالایی برخوردار هستند. درنتیجه قیمت ترازو آزمایشگاهی از سایر ترازوها شاید کمی بیشتر باشد و دلیل آن استفاده خاصی است که از این ترازوها می شود. در این مقاله به بررسی انواع ترازوهای آزمایشگاهی می پردازیم و این نکته را بررسی می کنیم که نوع ترازو چه تأثیری در قیمت آن می تواند داشته باشد. با ما همراه باشید تا با جدیدترین نکات آموزشی در خصوص ترازوی آزمایشگاهی آشنا شوید.

عوامل تأثیرگذار در میزان هزینه ترازوی آزمایشگاهی

در قیمت انواع ترازوهای آزمایشگاهی عوامل بسیاری تأثیرگذار هستند و به طور مستقیم یا غیرمستقیم سبب افزایش یا کاهش قیمت ترازو می شوند. در ادامه برخی از این عوامل شرح داده اند:

واحد اندازه گیری

بسیاری از ترازوهایی که در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد، تنها واحد متریک یعنی گرم یا کیلوگرم را نشان می دهند. این امر در حالی است که برخی دیگر از ترازوها علاوه بر واحد متریک سایر واحدهای اندازه‎گیری مانند پوند، اونس و ... را دارا هستند.

چنین قابلیت هزینه خرید ترازو را افزایش می دهد. شما باید بر اساس نیازی که به آن واحد اندازه گیری دارید، ترازوی خود را خریداری کنید که هزینه مازادی شامل خرید شما نشود و در پول خود صرفه جویی کرده باشید.

ظرفیت اندازه گیری

کل بار وارد شده بر روی ترازو باید در محدوده ظرفیت دستگاه باشد تا وزن دقیقی به دست آید. هرچه میزان ظرفیت ترازو بیشتر باشد، بدون شک هزینه خرید آن نیز بیشتر می شود. برای آنکه بتوانید ترازویی صحیح را انتخاب کرده و خریدی کاربردی داشته باشید، باید به طور دقیق از میزان ظرفیتی که قرار است از ترازو استفاده شود را مطلع باشید.

مکانیکی یا دیجیتال

مکانیکی یا دیجیتالی بودن ترازو تأثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد. امروزه ترازوهای دیجیتالی مقاوم در برابر گردوغبار، رطوبت، ضربه و سایر شرایط محیطی هستند، اما نکته مهم این است که نحوه و مکان استفاده از ترازو را در نظر بگیرید. اگر دقت اندازه گیری برای شما مهم نیست، ترازو مکانیکی می تواند انتخاب شما باشد؛ زیرا ترازوهای مکانیکی از میزان قیمت کمتری نسبت به ترازوهای دیجیتالی برخوردار هستند. از طرف دیگر، اگر به اندازه گیری های بسیار خاص نیاز دارید، ترازوی دیجیتالی بهترین انتخاب برای شما است. همچنین قابل ذکر است که ترازوی دیجیتالی انتخاب های بیشتری برای اندازه گیری واحدها ، پردازش داده ها و گزینه های ذخیره سازی داده ها را به شما می دهد.

کفه ترازوی چگونه باشد؟

در ترازوهای آزمایشگاهی عمدتاً از یک ظرف فلزی یا صفحه فلزی به عنوان کفه ترازو استفاده می شود. در صورتی که نیاز دارید تا مواد یا جسم مورد نظر را از طریق معلق شدن وزن کنید، بایستی ترازویی بر این اساس خریداری کنید. به طور کلی کفه ترازو که جسم یا ماده مورد نظر بر روی آن قرار می گیرد در میزان دقت ترازو تأثیرگذار است. عمدتاً ترازوهایی که دارای ظرف یا صفحه فلزی هستند نسبت به ترازوهایی که اجسام و مواد از آن ها معلق می شوند، از دقت بیشتری برخوردار هستند.

آیا به ویژگی های خاصی احتیاج دارید؟

هنگام در نظر گرفتن ویژگی هایی که برای شما مهم تر هستند، مفید خواهد بود که در مورد نیازهای برنامه خود و همچنین نیازهای قدرت و قابلیت حمل فکر کنید. این به شما کمک می کند تا مدل هایی را که دارای ویژگی هایی برای اهداف شما هستند محدود کنید. ما چند مورد را برای مد نظر قرار دادیم:

قابلیت واسنجی یا کالیبراسیون

قابلیت واسنجی یا کالیبراسیون و چگونگی انجام آن (دستی، نیمه خودکار و خودکار) از جمله مواردی است که بر قیمت ترازو اثر دارد. ترازوهایی که دارای قابلیت کالیبراسیون خودکار هستند از میزان قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند. در فعالیت های آزمایشگاهی که دقت بسیار بالا مورد نیاز است، ترازوها باید قابلیت واسنجی خودکار را داشته باشند تا نتایج آزمایش ها دچار خطای اندازه گیری نشود.

کلام آخر

برای خرید ترازوی آزمایشگاهی و آگاهی از قیمت ترازوی آزمایشگاهی باید به نکات مهمی که مربوط به نوع کارایی شما و ویژگی های ترازو می شود، دقت کنید. برخی از این نکات به طور مستقیم در قیمت و میزان هزینه ترازو اثر دارد و شاید برای شما نیز کارایی به همراه نداشته باشد. برخی از قابلیت های ترازوها نیز برای فعالیت های آزمایشگاهی مورد نیاز است و باید برای آن ها هزینه مازادی را پرداخت کنید.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 259
نمایش همه
علاقه مندی ها ()