خرید ترازوی فروشگاهی

همانند سایر مشاغل، فروشگاه ها به عنوان بخشی از فعالیت های روزانه خود از ترازوها استفاده بسیاری می کنند. بسیاری از محصولات موجود در یک فروشگاه به صورت وزنی فروخته می شوند، بنابراین ترازوهای موجود در فروشگاه ها باید دقیق و قابل اعتماد باشند. کیفیت ترازو می تواند خدمات به مشتریان را بهبود بخشد و حاشیه سود را افزایش دهد. نقطه مقابل آن ترازو معیوب می تواند چالش های بسیاری برای فروشنده ایجاد کند. در این مقاله مهم ترین نکات برای خرید ترازو فروشگاهی را مورد بررسی قرار می دهیم. بااطلاع از این نکات و رعایت آن ها، خریدی مطمئن خواهید داشت و چالش هایی که در آینده می توانست برای شما به وجود آید، رها می شوید. هدف ما در این مقاله این است که تجربه خرید ترازو را برای شما با آموزش مهم ترین نکات آسان تر، سریع تر و کاربردی تر کنیم.

هنگام خرید ترازو به چه نکاتی توجه کنیم؟

وجود ترازو برای بسیاری از فرایندهای تولید و فروش بسیار مهم است. به بیان ساده تر، اگر ترازو شما عملکرد مناسبی نداشته باشد، استانداردهای لازم را برآورده نکند یا مقررات را نقض کند، چالش های بسیاری به همراه خواهد داشت و در صورت عکس آن نیز سود قابل توجهی نصیب شما خواهد شد.

حتی صاحبان مشاغل کوچک نیز می توانند از نتایج وزن دهی نادرست رنج ببرند. اگرچه ضرر به دست آمده به دلیل خطای اندک ترازو از نظر مالی قابل توجه نیست، اما زمان از دست رفته به دلیل تجهیزات نادرست می تواند مشکلات دیگری ایجاد کند. مهم ترین نکات برای خرید یک ترازوی فروشگاهی مناسب عبارت است از:

انتخاب ظرفیت

اول از همه، باید ظرفیت مناسب را برای کاربرد ترازو انتخاب کنید. باید توجه داشت که اگر میزان ظرفیت ترازو برای نوع فعالیت شما کافی نباشد، دقت ترازو نیز کاهش می یابد.

تعیین ظرفیت ترازو اولین عددی است که باید مورد توجه قرار گیرد. وزن نمونه های خود را مشخص کنید، برای احتمال ظرفیت های بیشتر برنامه ریزی کنید و بر اساس آن ها ترازو رو خریداری نمایید.

خوانایی و دقت ترازو

خوانایی مشخصه ای است که نشان می دهد ترازو چگونه وزن را نشان می دهد و چگونه شما باید آن را قرائت کنید. خوانایی تعداد ارقام اعشار وزن در ترازو را مشخص می کند. به عنوان مثال، ترازویی که دارای خوانایی 001/0 کیلوگرم است تا 3 عدد اعشار را نمایش می دهد.

پس از شناسایی ظرفیت مورد نیاز، خوانایی مورد نیاز خود را بیابید. به خاطر داشته باشید، خوانایی بسیار به ظرفیت ترازو مربوط است. به طور معمول، ظرفیت بیشتر، خوانایی کمتری را برای شما به ارمغان می آورد. به طور مثال ترازو با ظرفیت وزن 500 کیلوگرم، خوانایی در حد 1 رقم اعشار دارد.

واسنجی ترازو (کالیبراسیون)

واسنجی یا کالیبره کردن ترازو از اهمیت بسیاری برخوردار است اما معمولاً کمتر مورد توجه قرار می گیرد. چنین موردی در خصوص ترازوهای آنالیتیکال و ترازوهای دقیق از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است. باید توجه داشت که ترازوها می توانند به صورت خارجی یا داخلی کالیبره شوند.

فرایند واسنجی یا کالیبراسیون به صورت دستی، نیمه خودکار و خودکار انجام می شود. نتیجه این امر افزایش دقت ترازو و برطرف کردن خطاهای آن در اندازه گیری وزن است. کالیبراسیون داخلی خودکار برای ترازوهایی که از برنامه استفاده می کنند، ضروری و کاملاً اجباری است.

همچنین ویژگی کالیبراسیون خودکار به ترازو اجازه می دهد تا کالیبراسیون خود را بر اساس پارامترهای از پیش تعیین شده مانند تغییرات محیطی و شوک های وارده به ترازو انجام دهد.

ارتباطات

آیا برای تجزیه وتحلیل داده ها نیاز به چاپ نتایج اندازه گیری دارید؟ چنین امری توسط اتصال ترازو به انواع چاپگر صورت می گیرد و می توانید فیش وزن اندازه گیری شده را به مشتری ارائه بدهید.

کلام آخر

برای خرید ترازوی فروشگاهی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا خریدی مطمئن را انجام دهید. این نکات علاوه بر مشخصات خود ترازویی که نیاز دارید، به مسائل محیطی و مکانی که قرار است ترازو در آن مورد استفاده قرار گیرد، مربوط می شود.

معرفی 5 مدل از بهترین ترازوهای دیجیتالی فروشگاهی

از زمان های گذشته، همواره فروشندگان از ابزارهای مختلفی جهت محاسبه وزن کالای فروشی خود استفاده می کردند. از ترازوهای قدیمی با وزنه های معروف روی آن گرفته، تا به امروز که ترازو دیجیتالی فروشگاهی استفاده بالایی دارند.

در ادامه همراه فروشگاه اینترنتی تجهیزات باشید؛ ما به شما بهترین مدل های ترازوهای دیجیتالی فروشگاهی را معرفی می کنیم که خرید را برای شما با توجه به نیاز شما راحت تر خواهد کرد.

شناخت ترازوهای دیجیتالی فروشگاهی و معرفی انواع آن

همان طور که در بالا گفته شد، ترازوهای دیجیتالی فروشگاهی، مخصوص فروشگاه ها و مراکز فروش هستند که به طور کلی به دو دسته علمک دار و بی علمک تقسیم بندی می شوند.

این نوع از ترازو جدید ترین و دقیق ترین ترازو های موجود در بازار هستند. در زیر مهم ترین نکات هنگام خرید این نوع ترازو را برای شما آورده ایم.

  • انتخاب نوع ترازو نکته اولیه ای است که باید به آن توجه شود؛
  • ابعاد دستگاه و میزان فضا هم اهمیت ویژه ای دارد؛
  • جنس و وزن ترازو که معمولا از جنس پلاستیک فشرده است نیز در خرید ترازو اهمیت دارد؛
  • وزن قابل تحمل ترازو است که بسته به نیاز شما متفاوت خواهد بود؛
  • به دقت اندازه گیری ترازو نیز باید توجه شود. اگر تمام نکات را رعایت کنید، اما دستگاه دقت خوبی نداشته باشد، مشکل بزرگی برایتان خواهد بود؛
  • انتخاب نوع سینی و صاف یا لبه دار بودن آن نیز ممکن است در خرید شما تاثیر بگذارد؛
  • در آخر قیمت محصول که از مهم ترین فاکتور های خرید است، باید در نظر گرفته شود

در ادامه ما برای شما 5 نوع از بهترین ترازوهای دیجیتالی فروشگاهی را بررسی می کنیم تا بتوانید انتخاب خوبی داشه باشید.

1-ترازو چینی کمری

شرکت سازنده این ترازو چینی است. حداکثر وزن قابل تحمل آن 40 کیلوگرم و دقت اندازه گیری نیز 2 گرم است. دارای ظاهری ساده و سینی صاف و تخت و صفحه نمایش در هر دو جهت است. برای مکان های کوچک و ساده انتخاب بسیار مناسبی است.

از مزایای آن می توان به قابلیت اتصال به شبکه و مقاوم بودن آن اشاره کرد. هم چنین معایب آن شامل نداشتن لیبل پرینتر و بارکد زن است.

2- محک 35 کیلویی مدل MDS11000

ظرفیت نهایی این ترازو 35 کیلوگرم و دقت آن 2 گرم است. از ترازوهای پر فروش بازار به حساب می آید و علاوه بر ویژگی های مناسب، قیمت به صرفه ای هم دارد. این ترازو پرینتر داخلی ندارد، اما قابل اتصال به سیستم یا چاپگرهای مختلف است.

بدنه از جنس پلاستیک فشرده و سینی استیل و لبه دار است. منبع تغذیه آن برق و باتری است.

هم چنین این دستگاه قابلیت ارائه خدمات همزمان به دو مشتری را دارد. ساخت کشور ایران و دارای دو سال گارانتی است. از دیگر مزایای آن می توان به استفاده آسان، باطری قابل شارژ و تنوع رنگی مناسب اشاره کرد.

3- محک 50 کیلویی مدل 15000AP

این دستگاه دارای علمک و چاپگر داخلی است. ظرفیت آن 50 کیلو است. این نوع ترازو حافظه ای برای ثبت کردن کالا و قیمت دارد و با استفاده از آن همزمان می توان به 3 مشتری سرویس دهی کرد.

د رترازوی محک 50 کیلویی مدل 15000AP دو سینی لبه دار و تخت از جنس استیل وجود داشته و صفحه نمایش آن از کیفیت و نور بسیار مناسبی برخوردار است. از مزایا دیگر آن می توان به چاپ بارکد سطری، محاسبه وزن خالص و چاپ فاکتور فروش اشاره کرد.

4-ترازوی بارکد زن توزین مدل ویستا P

این ترازو ویژگی های مختلفی از جمله تولید بارکد واقعی برای محصولات، چاپگر داخلی، صدور گزارش فروش و دقت و سرعت بالا دارد. حداکثر تحمل بار آن 35 کیلو و دقتی برابر با 2 گرم دارد. بسته به نیاز مشتری هر دو نوع سینی قابل ارائه است. هم چنین دارای 12 ماه گارانتی است.

اگر به دنبال ترازوی پیشرفته ای برای فروشگاه خود هستید، این مدل ترازو گزینه بسیار مناسبی است.

5-ترازوی وایرلس رادین مدل 6700 PLUS

این ترازو قابلیت اتصال بی سیم به شبکه و سیستم را دارد. نمایشگر دو طرفه ای دارد که مشتری را نیز در جریان محاسبات قرار می دهد. هم چنین دارای ماشین حساب برای محاسبه پول اضافی و باقی مانده است.

از ویژگی های دیگر این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • 100 هزار حافظه غیر مستقیم؛
  • اتصال به چاپگر و سیستم و بارکد خوان؛
  • باطری قابل شارژ؛
  • قابلیت کد گذاری ترازو و اطلاعات ارسالی.

نتیجه گیری

با ویژگی ها و بهترین نوع از ترازوهای دیجیتالی فروشگاهی آشنا شدیم. فروشگاه اینترنتی تجهیزات این فرصت را برای شما فراهم کرده است که با بررسی دقیق و شناخت تمام جوانب، اقدام به خریدی مطمئن و بی دردسر کنید.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 257
نمایش همه
علاقه مندی ها ()