نکات مهم زمان خرید ترازو آشپزخانه

قبل ها برای درست کردن غذا یا شیرینی و کیک به کتاب آشپزی مراجعه می کردند. معمولا در این کتاب ها میزان مواد مصرفی با پیمانه های مخصوصی نوشته شده بود. معمولا این پیمانه ها در فروشگاه های لوازم آشپزی فروخته می شد، اما امروزه تمامی مقیاس های اندازه گیری با گرم نوشته می شود در نتیجه برای پخت هر نوع غذا یا شیرینی و کیک حتی مرباهای رنگارنگ وجود ترازو آشپزخانه اجباری شده است.

برای آشنایی بهتر با این نوع ترازو و برای اینکه بدانید در هنگام خرید چه نکاتی را رعایت کنید با سایت تجهیزات همراه شوید.

چرا باید ترازوی آشپزخانه داشته باشیم؟

داشتن ترازو آشپزخانه این روزها ایده خوبی نیست، اما ممکن است دستورالعمل های فقط با وزن که اغلب در کتاب های آشپزی پیشرفته یافت می شود ضروری باشد. به عنوان مثال: در یک دستورالعمل مدرن که به جای اندازه گیری سنتی پیمانه مثلا نوشته شده 200 گرم یا 2 کیلوگرم شکر نیاز است.

ترازوی آشپزخانه علاوه بر آشپزی و شیرینی پزی کارایی دیگه ای هم داره ممکن برای تهیه گوشت چرخ کرده نیاز به اندازه ای برابر هم داشته باشید. به عنوان مثال: برای درست کردن همبرگر یا کوبیده باید وزن متفاوت از گوشت گوساله و گوسفندی را با هم مخلوط کنید.

هنگام خرید ترازوی آشپزخانه چه نکاتی را رعایت کنید؟

این نوع ترازو که لازمه هر آشپزخانه ای است و برای اینکه همانند حرفه ای ها آشپزی کنید باید نکاتی کلیدی برای خرید این نوع ترازو بدانید که این نکات عبارتند از:

ظرفیت

گاهی اوقات لازم است چندین گرم یا کیلوگرم مواد تشکیل دهنده وزن داشته باشید، مخصوصا هنگام پخت و پز به صورت عمده یا دو برابر کردن موادی که در دستورالعمل آن غذا وجود دارد. ترازویی خوب است که بتواند یک کاسه مخلوط بزرگ از چند کیلوگرم مواد اولیه آماده کند. اگر ترازو بتواند این وزن را تحمل کند استاندار خواهد بود.

مدل

همانطور که اکثر افراد با ترازوهای آشپزخانه ای آشنایی دارند این ترازوها در دو مدل دیجیتالی و عقربه ای تولید می شود. در این دو مدل ترازوی دیجیتالی می تواند ایده ال تر باشد نسبت به ترازوی عقربه ای؛ زیرا کمترین وزن های ممکن مثل 50 گرم یا حتی کمتر را نیز اندازه گیری می کند. همچنین ضریب خطا در این مدل از ترازوها خیلی کم است.

عملکرد

هنگام خرید ترازوی آشپزخانه عملکرد و خوانایی آن نکته بسیار مهم است. ترازوهای عقربه ای یا تعادل که صفحه نمایش مکانیکی دارند حتی در برخی خیلی ابتدایی است. اندازه گیری و درجه بندی در این ترازوها کمی مشکل خواهد بود. گاهی هم ممکن است صفحه نمایش این نوع ترازوها کمی مبهم باشد و نتوانید به درستی آن را متوجه شوید.

ترازوی آشپزخانه دیجیتالی می تواند صفحه ای خواناتر ارائه دهد، اما لزوما دقیق تر از ترازوی آشپزخانه عقربه ای نیست. گاهی این ترازو ها طوری طراحی شده اند که می توانند وزن ظرف اندازه گیری را صفر کنند در این صورت ضریب خطا خیلی کم می شود و اندازه گیری مطمئن تری خواهید داشت.

ترازوی آشپزخانه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ترازوی آشپز خانه خوب همانند دیگر وسایل برقی آشپزخانه نیست؛ زیرا ممکن است در روز نسبت به دیگر وسایل آشپزخانه خیلی مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل بهتر است با دوام باشد. همچنین به این نکته توجه کنید که قیمت و زیبایی را فدای کیفیت نکنید؛ زیرا برخی از افراد دوست دارن ترازوی آشپزخانه نیز با دیگر وسایل آن ست باشد یا قیمت برخی از ترازوهای کاربردی ممکن است گران تر باشد. اگر قصد خرید این محصول را دارید بهتر است به کیفیت و کاربرد مناسب آن بیشتر دقت کنید چون اگر ترازو خوب عمل نکند مجبور خواهید شد آن را کنار بزارید.

سایت تجهیزات بهترین ترازوهای آشپزخانه را ارائه می دهد

آیا شما هم ترازوی آشپزخانه نیاز دارید؟ کافیست سری به سایت تجهیزات بزنید و با دنیایی از تنوع ترازو آشپزخانه با تمامی اطلاعات مورد نیاز آن رو برو خواهید شد. اطلاعات را بخوانید و بر اساس پول جیبتان و کاربردی که نیاز دارید انتخاب کنید و خیلی آسان تر از آنچه فکر می کنید صاحب ترازوی خواهید شد.

نکات مهم در نگهداری از ترازوی دیجیتال آشپزخانه

اگر در آشپزخانه خود ترازوی دیجیتالی دارید، ولی دائم نگران هستید که مشکلی آن را تهدید نکند، پیشنهاد ما به شما خواندن مطلب زیر است. با خواندن این مطلب با نحوه نگهداری مناسب ترازو دیجیتال آشپزخانه آشنا خواهید شد و دیگر لازم نیست نگران باشید که آیا از ترازوی خود به درستی استفاده می کنید و آیا نگهداری شما از آن صحیح است یا که خیر.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات، شما را با چگونگی نگهداری مناسب از این وسیله محبوب آشنا خواهد کرد.

چگونه از ترازوی دیجیتال آشپزخانه خانه خود نگهداری کنیم؟

با رعایت نکاتی آسان، می توانید خیال خود را از داشتن ترازویی سالم و کارآمد برای مدتی طولانی راحت کنید.

در ادامه مهم ترین نکات نگهداری این نوع ترازو گردآوری شده است.

  • ترازو را همواره در سطحی صاف و بدون شیب و لغزش قرار دهید تا عملکردش دچار مشکل نشود؛
  • هنگام وزن کردن، مواد و اجسام را سعی کنید دقیقا در وسط محل ترازو قرار دهید؛
  • برای پاک کردن و شست و شوی آن، از مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید؛
  • از خشک بودن اجسام و کاسه ترازو مطمئن شوید، خیس بودن آن ها آسیبی جدی به دستگاه شما وارد می کند؛
  • اگر ترازو بلا استفاده است، اشیای دیگری روی آن نگذارید، سنسورهای آن مشکل پیدا می کنند؛
  • اگر به مدت زیادی از آن استفاده نمی کنید و یا قصد سفر دارید، حتما باطری آن را خارج کنید؛
  • پرتاب گونه یا محکم، اجسام را روی ترازو نگذارید، همواره به آرامی و با دقت این کار را انجام دهید؛
  • هرگز بعد از وزن کردن، اجسام و مواد غذایی را به مدت طولانی روی ترازو رها نکنید؛
  • اگر ترازوی شما با باطری کار می کند، حتما از باطری سالم و قوی استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن ترازوی دیجیتال آشپزخانه

پارچه ای نرم و لطیف و تمیز را انتخاب کنید. پارچه را کمی مرطوب کرده و ترازوی دیجیتال آشپزخانه خود را با آن پاک کنید. اگر می خواهید ترازو و سنسورهای آن سالم بمانند، هرگز اجازه ورود آب را به داخل آن ندهید. هم چنین از زیر آب بردن مستقیم ترازو به شدت بپرهیزید.

اگر چربی روی ترازو مانده است حتما آن را پاک کنید. کاسه ترازو را شسته و پس از خشک کردن کامل آن، مجددا روی ترازو قرار دهید.

چند نکته کلیدی و مهم دیگر

به شدت از وارد شدن ضربه به ترازو جلوگیری کنید. اگر فرزند کوچکی در خانه دارید سعی کنید ترازو را در محلی دور از دسترس او قرار دهید.

دمای محیطی که ترازو در آن قرار دارد را کنترل کنید؛ دماهای بسیار بالا به قطعات ترازوی دیجیتال آشپزخانه شما آسیب جدی وارد می کند.

ظرفیت ترازو معمولا روی آن یا در دفترچه آن ذکر می شود؛ بنابراین با علم بر این موضوع، بیش از ظرفیت ترازو از آن کار نکشید.

هم چنین ممکن است به دلیل عدم رعایت نکات بالا، برای دستگاه شما مشکلاتی نظیر خاموش شدن و روشن نشدن دستگاه، نشان دادن اعداد پرت و ... اتفاق بیفتد. دقت کنید در صورت خاموش شدن ترازو، اگر منبع تغذیه آن باطری است، جک کنید که باطری آن تمام شده است یا خیر.

نتیجه گیری

شاید بتوان گفت نگهداری و محافظت از ترازوی دیجیتال آشپزخانه، از انتخاب نوع و خرید آن هم مهم تر است.

اگر شما نحوه درست استفاده از آن را ندانید و نتوانید به خوبی از این وسیله نگهداری کنید، احتمالا مجبور به پرداخت هزینه های اضافی تعمیر به طور مرتب خواهید شد. حتی ممکن است دیگر دستگاه شما به درستی کار نکند و مجبور به خرید دستگاهی دیگر شوید.

امیدواریم با رعایت تمام نکات گفته شده، بتوانید از این وسیله پرکاربرد به خوبی و به مدت طولانی استفاده کنید.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 267
نمایش همه
علاقه مندی ها ()