از ترازوهای دیجیتالی مصارف زیادی در بسیاری از صنعت ها می شود. یکی از انواع مختلف این دستگاه ترازو گرمی نام دارد که از حساسیت بالایی برخوردار است و برای سنجش وزن اجسام در صنایع مختلف از آن استفاده می کنند. اگر شما هم اطلاعات کمی از این محصول دارید، می توانید در ادامه با فروشگاه کابان تجهیز همراه باشید که این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

قبل از شروع نگاهی به این محصول بیندازید

با اختراع این دستگاه برای اندازه گیری و سنجش اجسام، سبب شده است که پیشرفت عظیمی در مشاغل رخ دهد. نمونه های متعددی از ترازوها وجود دارد که با استفاده از کارایی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. با پیشرفت در صنعت تکنولوژی ترازوها، باعث شده است که بشر بتواند مدلی مانند ترازو گرمی را وارد عرصه تولید کند. ترازو گرمی نیز به دلیل داشتن دقت و حساسیت بالا در سنجش وزن اجسام از اهمیت بالایی برخوردار است.

این دستگاه در سایزهای نسبتا کوچکی ساخته شده اند که دارای یک سینی استیل برای سنجش مواد، نمایشگر دیجیتالی برای نشان دادن وزن اجسام، بدنه فشرده شده از جنس پلاستیک هستند. اگر شما به دنبال ترازو دیجیتال هستید که بتوانید همزمان درصد، مقایسه و شمارش همزمان قطعات با سنجش وزن اجسام را بدست بیاورید، این دستگاه پیشنهاد ویژه ای برای شما به شمار می آید.

با کاربرد ترازو گرمی بیشتر آشنا شوید

مهمترین عاملی که می توانید از آن برای کاربرد ترازو گرمی یاد کنید، دقت و حساسیت بسیار بالای این محصول است. این دستگاه به دلیل اینکه می تواند مواد با جرم بسیار کمی و البته با دقت بسیار بالا را اندازه گیری کند، در صنعت شیمیایی، مواد و دارو و آزمایشگاهی کاربرد بسیاری دارد.

اگر بخواهیم ریز بینانه تر به انواع مختلف این دستگاه نگاهی بیندازیم، می توان از ترازو گرمی آزمایشگاهی نام برد. همانطور که از اسمش مشخص است، از این دستگاه در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به دقت و حساسیت بالایی است. البته این نکته را هم باید عنوان کرد که کاربرد این دستگاه تنها به آزمایشگاه ها محدود نمی شود و با توجه به نوع و دقتی که دارند، در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی دیگر از کاربردهای ترازو گرمی سنجش رطوبت موجود در مواد است. اسم این نوع از دستگاه ترازو گرمی به "رطوبت سنج" معروف است.

با 6 نوع ترازو گرمی بیشتر آشنا شوید

ترازو گرمی از انواع مختلفی تشکیل شده است و هر کدام از آن در صنایع مربوط به خودش کارایی دارد. در ادامه با چند نمونه از انواع آن ها آشنا شوید.

  • ترازو یک گرم؛
  • ترازو یک رقم اعشار؛
  • ترازو دو رقم اعشار؛
  • ترازو سه رقم اعشار؛
  • ترازو چهار رقم اعشار؛
  • ترازو پنج رقم اعشار.

مزایا کاربرد این محصول

شما با استفاده از این دستگاه می توانید به کامپیوتر متصلش کنید. از دیگر کاربرد ترازو گرمی، دقت بالا در سنجش وزن مواد و تشخیص سریع اندازه مواد است. دارای نمایشگر واضحی با امکان تنظیم نور صفحه نمایشگر است. با قابلیت اتصال به چاپگری که دارد، شما قادر هستید که به راحتی اطلاعات ترازو گرمی را روی کاغذ منتقل کنید.

کلام آخر

ترازو گرمی یکی از پرکاربردی ترین دستگاه ها در بین دیگر ترازوها به شمار می آید. اگر صنعت کاری شما در مورد آزمایشگاه، تولید زعفران، مواد و دارو و غیره است، این دستگاه را به شما پیشنهاد می کنیم. دقت و حساسیت بالایی که دارد سبب شده است که بسیاری از مشاغل جذب این محصول شوند و برای راحتی خود این محصول را سفارش دهند. شما هم اگر جذب این محصول شده اید می توانید ترازو گرمی را از فروشگاه کابان تجهیز تهیه و خریداری کنید.

همانطور که می دانید ترازو آزمایشگاهی برای اندازه گیری دقیق اجسام و ماده ها استفاده می شود که  یکی از مهمترین تجهیزات در آزمایشگاه محسوب می شود. این ترازوها باید بدون خطا باشند و معمولا دارای محفظه توزیع بوده تا در زمان وزن کردن، هوای محیط در وزن گیری تاثیر نگذارد و خللی ایجاد نکند. به این دلیل که ترازوی آزمایشگاهی به علت دقت بسیار بالا گاهی برابر با 00001.0 گرم است که نیاز به محیطی با عدم ورود و تاثیر هوا دارد. ترازو آزمایشگاهی تنوع زیادی دارد، اما ترازو دیجیتال پیشرفته تر از بقیه موردها است.

به طور کلی ترازو آزمایشگاه ها برای بخشی از کنترل کیفی ابزارهایی مانند: پیپت ها، تهیه مخلوطی از ترکیبات با نسبت هایی که از قبل تعیین نشده و برای تعیین چگالی یا وزن کاربرد دارد.

برای اینکه با ترازوهای آزمایشگاهی آشنا شوید با ما در سایت تجهیزات همراه شوید تا تمامی ترازوهای آزمایشگاهی را برای شما بررسی خواهیم کرد.

چند نوع ترازو آزمایشگاهی داریم؟

تفاوت های عمده ای در طراحی، نوع عملکرد و هدف اندازه گیری در ترازو ها وجود دارد در حال حاضر ترازوها به دو گروه عمده تقسیم می شوند: ترازوهای مکانیکی و ترازوهای الکترونیکی. ترازوهای آزمایشگاهی تنوع زیادی وجود داره اما عمدتا از ترازوها آنالیتیکال، دو کفه ای، جیبی، رطوبتی و پرتال استفاده می شود. کاربرد این ترازوها از این قرار است که:

ترازو آزمایشگاهی آنالیتیکال

برای اندازه گیری وزن، قابل قبول است. این ترازو می تواند وزن را به طور دقیق اندازه گیری کند. البته برای انتخاب این ترازو باید به مواردی مانند: هزینه، دوام، قابلیت تکرار و طیف اندازه گیری را در نظر بگیرید. طیف اندازه گیری این نوع ترازو از میکرو گرم تا میلی گرم را شامل می شود. این ترازو به دلیل طول عمر بالایی که دارد.معمولا از قیمت بالایی برخوردار است. انتخاب حالت رو میزی این ترازو می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

ترازو دو کفه ای:

ترازو دو کفه ای دارای دو کفه است که معمولا برای اندازه گیری مقایسه ای استفاده می شود.  این ترازو از میله ای تشکیل شده که در انتها آن دو کفه آویزان است.

ترازو یک کفه ای

این نوع ترازو آزمایشگاهی برای اندازه گیری وزن مانند ترازو ساده فنری و ترازو پیشرفته تر الکتریکی که دارای یک کفه است و می توانند برای مقایسه یا مستقیم از آن استفاده کرد.

ترازو رطوبتی

این ترازوهای آزمایشگاهی نوع محتواهای رطوبتی و حتی خشک را به شکل دقیقی بررسی می کند. معمولا این نوع ترازو آزمایشگاهی در آزمایشگاه های شیمی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در خرید این نوع ترازو نکته هایی وجود دارد که:

به ظرفیت وزن دقت شود؛

تکرار پذیری داشته باشد؛

ابعاد آن مناسب باشد؛

قیمتی مناسب نیز داشته باشد.

باید توجه کنید که این ترازو برای موفقیت در آینده آزمایشگاه می تواند نقش موثری داشته باشد. بنابراین، توجه کنید که قیمت را فدای کیفیت نکنید.

ترازو پرتابل:

این ترازو وزن محتواهای خشک را با دقت و خوانا اندازه گیری می کند. این نوع ترازو خیلی بزرگ نیست وابعادی جمع و جور و وزنی سبک دارد. بعضی از آن ها وزنی حدود 12 گرم دارند.

ترازو دیجیتال

ترازو دیجیتال آزمایشگاهی از دیگر ترازوهای این عرصه ارزش بیشتری دارد. چون این نوع ترازو برای توزیع و اندازه گیری مواد ارزشمند است که بسیار ریز و حتی میکروسکوپی بوده و عمدتا برای ترکیب با مواد دیگر استفاده می شوند. مسلما مواد ترکیبی ساختن بسیار مهم و حساس است؛ زیرا با جان انسان ها در ارتباط بوده و دقت در این نوع ترازو حکم حیاتی دارد.

ترازو آزمایشگاهی را از سایت تجهیزات بخواهید

سایت تجهیزات با ارائه بهترین تجهیزات آزمایشگاهی از جمله ترازوهای آزمایشگاهی که نقش موثری در عملکرد آزمایشگاه دارد توانسته تمامی سلیقه ها در هر زمینه آزمایشگاهی را پوشش دهد. برای اطلاعات هر نوع ترازوی آزمایشگاهی که نیاز دارید می توانید به راحتی پشت میز خود بنشینید و در کمال آرامش به دور از هرگونه هیاهو و شلوغی شهر تمام اطلاعات مورد نیاز را از این سایت بخوانید و خریداری کنید.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 262
نمایش همه
علاقه مندی ها ()