ترازو یکی از قدیمیترین ابزار ساخت دست بشر است که برای اندازه گیری مقدار سنگینی اجسام مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ترازو جرم اجسام را مشخص می کند اما از گذشته استفاده از کلمه وزن به جای جرم مصطلح شده و ما نیز از وزن استفاده می کنیم.   

ترازو از زمان پیدایش (حدود 5 هزار سال قبل میلاد مسیح) دچار تغییر و تحولات بسیاری شده و به اشکال گوناگونی درآمده است اما با ورود به عصر دیجیتال یا عصر اطلاعات در سال1970 میلادی و با ساخت نخستین کامپیوترها، پیشرفت عظیم و چشمگیری نیز در ترازو دیبال حاصل شد. در چشم برهم زدنی ترازو مکانیکی جای خود را به انواع ترازو دیجیتال داد و فقط از خود خاطره‌ای برجاگذاشت. امروزه ترازو دیجیتال از کوچکترین بقالی در دورترین نقطه گرفته تا آزمایشگاه های حساس پزشکی و دارویی به چشم میخورد.

با پیشرفت تکنولوژی، ترازو دیجیتال نیز به قابلیتهای متعددی مجهز شده اند و در کنار توزین دقیق و سریع می توانند کاربردهای بیشتری داشته باشند. برای مثال برخی ترازوها علاوه بر وزن، قد افراد را نیز می سنجند و یا با استفاده از پرینتر داخلی می توان فاکتور فروش صادر کرد و ده ها امکان دیگر که ترازوها را به ابزاری ضروری در صنایع مختلف تبدیل نموده است.

ساختار کلی ترازو دیجیتال : کابان تجهیز

یک ترازو دیجیتال صرف نظر از بردها و مدارهای الکترونیکی از چند بخش اصلی تشکیل شده است:

لودسل : اصلی ترین قطعه همه ترازوهای دیجیتال می باشد که سنسورهای حساس واقع در زیر کفه یا سینی توزین می باشند. با قرار دادن اجسام بر روی ترازو، لودسل فشار وارد شده را دریافت کرده و سنگینی آنرا اندازه گیری می کند و طی فرایندی استاندارد به شکل اعداد بر روی نمایشگر نشان می دهد.

مانیتور یا نمایشگر: تمامی مدلهای ترازو دیجیتال با مجهز شدن به صفحه نمایش از نوع LED و LCD، نتیجه توزین را در معرض دید کاربران قرار می دهند و با امکان محاسبه قیمت می توانند جمع کل را نیز نشان دهند.

سینی توزین: محل قرارگیری اجسام می باشد که معمولا از جنس مقاوم در برابر ضربات فیزیکی و و واکنش های شیمیایی برخوردار است و به اشکال مختلف بسته به نوع ترازو تولید می گردد.

کیبورد: کلیدهایی که فرامین توزین مانند پارسنگ را از طریق آنها می توان صادر کرد.   

انواع ترازو دیجیتال : کابان تجهیز

ترازوی فروشگاهی : دسته پرفروش و رایجترین ترازو دیجیتال که برای وزن کردن اقلام و کالاهای روزمره مخصوصا مواد غذایی در سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، شیرینی و خشکبار فروشی ها و کلا هر نوع خرده فروشی مورد استفاده قرار می گیرد.

ترازوی صنعتی : دسته مقاوم و مستحکم ترازو دیجیتال که برای توزین در کارخانجات و کارگاه ها و کلا محیط های خشن و مرطوب صنعتی کاربرد دارد.  

ترازوی آزمایشگاهی : ترازوهایی بسیار دقیق و حساس که از ملزومات آزمایشگاه های شیمی، فیزیک، پزشکی و غیره به شمار می رود تا وزن مواد بسیار ریز و ترکیبات آنها را بتوان مشخص نمود.

ترازوی آشپزخانه : از این مدل ترازو دیجیتال در آشپزخانه منازل برای اندازه گیری وزن مواد خوراکی استفاده می گردد.

ترازوی نفرکش : این ترازو دیجیتال برای اندازه گیری وزن افراد به شکل زیرپایی تولید می گردد که در منازل، باشگاه های ورزشی و مراکز درمانی معمولا استفاده می شود.

ترازوی قطعه شمار : ترازویی که باپیدایش آن کار بسیاری از مراکز فروشگاهی و صنعتی مانند بسته بندی بسیار راحت گردید که علاوه بر وزن کردن، تعداد دقیق قطعات هموزن را نیز محاسبه می کند.

 

فروش انواع ترازو دیجیتال در فروشگاه کابان تجهیز

چنانچه نیاز به خرید ترازو دیجیتال دارید، با اطمینان می توانید به مجموعه کابان تجهیز مراجعه نمایید، زیرا که این شرکت ترازوهایی با برندهای معتبر ایرانی و داخلی را گردهم آورده که کیفیت آنها زبانزد می باشد و از طرف دیگر با ارائه مدلهای متنوع دست شما را برای انتخاب مدل راحت و مناسب باز گذاشته است. البته کارشناسان کابان تجهیز نیز با ارائه مشاوره رایگان همراه شما خواهند بود.  

شرکت رادوگ حدود 38 سال پیش در کشور لهستان آغاز به کار نمود و برای تولید ترازوهای آشپزخانه به شهرت رسید. پس از پیدایش تغییر و تحول در ابزار توزین و الکترونیکی شدن آنها، این شرکت به دسته تولیدکنندگان ترازوهای دیجیتال پیوست و در نهایت در سال 2000 به یک برند در سطح بین‌المللی تبدیل گردید و امروزه از برترین و مطرح ترین سازندگان ترازو گرمی در جهان بشمار میرود.

در ادامه فروشگاه کابان تجهیز به طور خلاصه شما را با انواع آزمایشگاهی ترازو رادوگ و ویژگی های آنها آشنا می سازد.

ترازو رادوگ آزمایشگاهی بر اساس دقت در توزین که در برخی مدلها به 7 رقم اعشار نیز می رسد، به دسته های فوق حساس، حساس، دقیق، رطوبت سنج و  آنالیتیک تقسیم بندی می گردد که هر کدام ویژگیها و مصارف خاص خود را دارند برای مثال با استفاده از مدلهای فوق حساس امضا یا حتی بو را می توان اندازه گیری کرد یا ترازو رادوگ آنالیتیک برای تعیین وزن مواد در آزمایشگاه‌های شیمی، دارویی و غذایی کاربرد دارد و یا اینکه مدلهای رطوبت‌سنج قادر به اندازه گیری میزان رطوبت و در نهایت تعیین وزن ماده‌ی خشک هستند.

اغلب مدلهای ترازو رادوگ دارای بدنه ای از پلاستیک فشرده، سینی استیل و نمایشگر LCD می باشند و در برابر نفوذ روغن، آب و رطوبت، گرد و غبار و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند.

با مجهز شدن ترازو رادوگ در مدلهای حساس به محفظه توزین، امکان دخالت هرگونه عامل خارجی حتی جریان هوا و ذرات موجود در هوا در فرایند توزین به صفر می رسد.  

برخی از امکانات ترازو رادوگ عبارت هستند ار اندازه گیری چگالی مواد، امکان اندازه گیری دمای محیط، شمارش قطعه، زیرکشی، توزین در چند واحد وزنی، توزین حیوانات آزمایشگاهی، مجهز به هشداردهنده وزن بیش از اندازه و ده ها مورد دیگر که بسته به کاربرد ترازو این قابلیتها کم و زیاد می شوند.

برای آشنایی بیشتر با خصوصیات و مشخصات مدلهای مختلف ترازو رادوگ می توانید از سایت فروشگاه کابان تجهیز دیدن کنید.

شرکت اسپانیایی دیبال از بزرگترین کارخانجات تولید کننده ترازوهای پیشرفته الکترونیکی می باشد که از سال 1985 میلادی آغاز به فعالیت نموده و ار آن زمان سیر صعودی را در پیش گرفته و بسیار موفق عمل کرده است، بطوریکه امروزه تولیدات آن به سراسر دنیا صادر می گردند و در بخش خرده فروش استفاده می شوند.

این شرکت از اولین تولیدکنندگان ترازو لمسی در دنیا می باشد که جهت استفاده در فروشگاه ها و هایپرمارکت های بزرگ و زنجیره ای و مراکز خرید طراحی و تولید می گردد.  

از لحاظ ظاهری انواع ترازو دیبال شامل ترازوی بدون علمک ، ترازوی علمک دار و ترازوی آویز می می گردد که در این میان مدلهای سقفی یا آویز به دلیل توزین در بالاتر از سطح زمین، فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.  

ظرفیت توزین اغلب مدلهای ترازو دیبال 15 و 30 کیلوگرم می باشد که با دقت 5 و 10 گرم کار توزین اقلام و اجناس را انجام می دهند.

درارا بودن نمایشگر تمام لمسی در ترازو دیبال که مهمترین خصیصه آن می باشد، نمایش فرایند توزین و مبلغ پرداختی به مشتریان را امکانپذیر می سازد که پس از اتمام خرید با اتصال به دستگاه پوز بدون اتلاف وقت، مبلغ فاکتور در عرض چند ثانیه پرداخت می گردد. با استفاده از این ترازوها بدون هیچ خطایی قیمت کل محاسبه شده و فاکتور فروش صادر می شود و پس از دریافت در سیستم حسابداری ترازو ثبت می گردد.

این ترازوها به دلیل مجهز شدن به بارکدزن یا لیبل پرینتر دارای امکانات و قابلیت های فراوان و کارآمد گردیده اند که نیاز تمامی فروشگاه ها را برآورده می سازند. از برجسته ترین توانایی های ترازو دیبال به موارد زیر می توان اشاره نمود:

توانایی تولید بارکد واقعی، چاپ انواع لیبل، رسید و فاکتور، ارائه انواع گزارشات به صورت جزئی و کلی، اعمال تخفیف و اعمال مالیات، امکان شبکه شدن به صورت بیسیم، امکان ردیابی کالاها، گزارش موجودی کالاها و قابلیت انبارداری، اتصال ترازو به انواع کارت خوان، بارکد خوان، صندوق فروشگاهی و کامپیوتر.

برای آگاهی از امکانات تمامی مدلهای ترازو دیبال می توانید به سایت کابان تجهیز مراجعه کنید.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 271
نمایش همه
علاقه مندی ها ()