تاریخچه ترازو

ترازو به عنوان وسیله سنجش و توزین کالاها، از سالیان دور همراه انسان بوده است. قدمت استفاده از ترازو بسیار طولانی است و با استناد به برخی از نقاشی های موجود روی دیواره اهرام باستانی مصر به حدود ۵۰۰۰ سال پیش برمی گردد.

ترازوهای قدیمی که امروزه استفاده از آن منسوخ شده است، انواع مختلفی داشتند مثل ترازو حکمت، ترازو دو کفه ای یا قَپانی، ترازو آبی یا ارشمیدس.

با گذشت زمان و ظهور تکنولوژی، ترازو ها نیز از فرم مکانیکی در آمده و به شکل دیجیتال در انواع مختلف تولید می شوند که تقریبا در هر صنعتی کاربرد دارند.

در این مقاله فروشگاه محک گستر قصد دارد شما را با کاربرد و برخی ویژگیهای ترازوهای امروزی آشنا سازد.

نحوه کار ترازو : فروشگاه محک گستر

تمام ترازوهای اولیه که در بالا نام برده شدند به صورت مکانیکی کار می کردند، به همین دلیل دقت وزن کشی بالایی نداشتند. ساده ترین ترازو ها از دو کفه و یک عقربه به نام شاهین تشکیل می شدند که در یک کفه، جسم برای توزین و در کفه مقابل سنگ هایی با وزن های مختلف قرار می گرفتند و موقع به تعادل رسیدن شاهین، وزن جسم هم مشخص می شد. نسل بعدی، ترازو عقربه ای بود که به جای شاهین یک صفحه مدرج با یک عقربه داشت که وزن جسم با ثابت ماندن عقربه بر روی یک عدد، مشخص می شد. ترازوی آبی یا ارشمیدس هم برای تعیین وزن اشیاء داخل آب یا همان چگالی اجسام طبق اصل ارشمیدس استفاده می شد. فروش ترازوی محک به صورت اینترنتی انجام می گیرد. 

امروزه ترازوهای دیجیتال جایگزین ترازوهای مکانیکی شده اند و از خانه گرفته تا صنایع مختلف کاربرد دارند. ترازو های مدرن دارای دقت و حساسیت بسیار بالایی می باشند.

ترازو دیجیتال همانطور که از نامش پیداست کار توزین را به صورت دیجیتالی و اتوماتیک انجام می دهد. اجزای اصلی تشکیل دهنده این ترازو شامل لودسل (حسگرهای حساس)، مبدل انالوگ به دیجیتال، پردازنده، نمایشگر LCD یا LED، بدنه ترازو، سینی ترازو و منبع تغذیه دستگاه می باشند. با قراردادن جسم روی سینی ترازو، عمل توزین انجام شده و به نمایشگر انتقال می یابد و  نتیجه ی توزین به صورت اعداد در نمایشگر به نمایش در می آید.

 فروشگاه محک گستر

ساعت پاسخ گویی تلفنی : 9 صبح الی 22
آدرس ایمیل : info@tajhizat.co
خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
خط اختصاصی ← 02180808081
تماس نمایندگی ها ← 70-02133510970 ، 21-02166919619 ، 02166940107 ، 65-02155833430 ، 02166085712
نمایشگاه و فروشگاه ← خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای خیابان دکتر هوشیار پلاک 83 ط 3

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 281
نمایش همه
علاقه مندی ها ()