ترازو از گذشته دور تاکنون نقش عمده ای در توزین داشته و همیشه مورد نیاز انسان بوده است. قدمت استفاده از ترازو به حدود ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد برمی گردد. ساده ترین ترازوها از یک شاهین و دو کفه تشکیل می شدند که جسم را برای وزن کردن در یک کفه و وزنه ها را در کفه دیگر قرار می دادند تا جاییکه شاهین به حالت تعادل درمی امد و وزن جسم مشخص می شد.

به مرور زمان ترازو هایی با کارآیی بیشتر ساخته شدند که عبارت اند از: قَپان ، ترازوی آبی و ترازوی حکمت . این ترازو پیچیده تر بودند و کفه های بیشتری داشتند که تعدادشان در پیشرفته ترین آنها به پنج عدد می رسید.

با پیشرفت علم و تکنولوژی ترازو ها با تحولات زیادی هم از لحاظ ظاهری و هم دقت توزین مواجه شدند. با ظهور ترازو های دیجیتال عملیات توزین با دقت و سرعت بالا انجام شده و امکانات جانبی، استفاده از ترازو را در زمینه های مختلف گسترش دادند. امروزه از سوپر مارکتها گرفته تا آزمایشگاههای علمی و از آشپزخانه منازل گرفته تا خطوط بسته بندی، ترازو ها کاربردهای متنوعی دارند و به اشکال مختلف ساخته می شوند.  

در حال حاضر هیچ نشانی از ترازو های مکانیکی به جا نمانده و انواع ترازو دیجیتال در زمینه های فروشگاهی ، صنعتی ، تجاری و علمی به کار برده می شوند.

کاربرد ترازو های امروزی : فروشگاه محک گستر

امروزه ترازو در زندگی ما کاربردهای زیادی دارد و بدون آن بسیاری از مشاغل و کسب و کارها دچار مشکل می شوند.

استفاده از ترازو در صنایع غذایی:

جهت خرید و فروش هرگونه مواد غذایی از ترازو فروشگاهی در سوپرمارکتها، میوه فروشی ها شیرینی فروشی ها، آجیل و خشکبار و سایر فروشگاهها استفاده می شود. این ترازوها امکان اتصال به صندوق های فروشگاهی، پرینتر، کارت خوان و سایر دستگاههای دیجیتال را دارند.

استفاده از ترازو در سلامتی و تغذیه:

ترازو های دیجیتال زیر پایی که در منازل استفاده می شوند به افراد این امکان را می دهند تا با کنترل وزن، به تغذیه و سلامت خود توجه کنند.

ترازوی نوزاد در مطب پزشکان، روند رشد کودکان را کنترل می کند و ترازو های پزشکی در بیمارستانها و مراکز درمانی علاوه بر توزین افراد، توده چربی ها، میزان فشار خون و قند خون افراد را نیز نشان می دهند.

کاربرد ترازو در علم:

دانشمندان و پژوهشگران در زمینه های مختلف علمی و تحقیقاتی از ترازو های گرمی برای اندازه گیری مواد ریز استفاده می کنند. شیمیدان ها نیز در آزمایشگاهها، مقدار مشخصی از مواد با غلظت های مختلف را با هم ترکیب می کنند و از ترازوهای حساس آزمایشگاهی بهره می برند تا نتیجه تحقیقات آن ها دقت زیادی داشته باشد.

استفاده از ترازو در صنعت:

در کارخانه ها و تولیدی ها برای اندازه گیری و بسته بندی کالاهای مختلف از ترازو استفاده می شود، ترازو قطعه شمار نمونه ای از ترازوهای صنعتی می باشد که جهت توزین و شمارش قطعات هموزن کاربرد دارد.

کاربرد ترازو در تجارت مواد ارزشمند:

طلاسازیها، طلا فروشی ها، فروشندگان جواهر و سنگهای گرانبها از مشاغلی هستند که بدون استفاده از ترازو نمی توانند به کسب و کار خود ادامه دهند. ترازوهای بسیار دقیق گرمی که تا یک صدم گرم را نیز نشان می دهند در این مشاغل جهت توزین ریزترین مواد با اررزش استفاده می شوند.

در بسته بندی و تجارت زعفران و برخی از گیاهان دارویی کمیاب نیز ترازو گرمی به کار گرفته می شود.

خرید ترازو از فروشگاه محک گستر

فروشگاه محک گستر به صورت تخصصی به فروش و خدمات پس از فروش محصولات شرکت محک می پردازد که یکی از آنها ترازو می باشد. فروش ترازوی محک به صورت اینترنتی از طریق فروشگاه محک گستر به شما مشتریان امکان می دهد که مدلهای موجود ترازوها را با دقت مطالعه و بررسی کرده و در هر مکانی که هستید خرید خود را انجام دهید.

 فروشگاه محک گستر

ساعت پاسخ گویی تلفنی : 9 صبح الی 22
آدرس ایمیل : info@tajhizat.co
خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
خط اختصاصی ← 02180808081
تماس نمایندگی ها ← 70-02133510970 ، 21-02166919619 ، 02166940107 ، 65-02155833430 ، 02166085712
نمایشگاه و فروشگاه ← خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای خیابان دکتر هوشیار پلاک 83 ط 3

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 271
نمایش همه
علاقه مندی ها ()