باسکول چیست و چه کاربردی دارد؟

باسکول در واقع یک ترازوی بزرگ است که برای اندازه گیری وزن اجسام حجیم و سنگین به کار می رود و توانایی توزین از ۱۰۰ کیلوگرم تا ۲۰۰ تن را دارد.

باسکول ها از سالیان دور مورد استفاده قرار می گرفته اند و تا همین اواخر به صورت دستی عمل توزین را انجام می دادند و عملکردی مکانیکی داشتند که به انها قپان نیز گفته می شد. با ورود به عصر دیجیتال و ظهور دستگاه های مدرن الکترونیکی، باسکول ها نیز دیجیتالی شدند و هر روز در حال پیشرفت هستند و مدلهای جدیدی تولید و به بازار عرضه می گردند.

امروزه باسکول های دیجیتال در زمینه های تجاری، اقتصادی، پزشکی، صنعتی و بسیاری از کسب و کارها دخیل می باشند.

البته استفاده از باسکول مکانیکی در برخی حوزه ها مانند کشاورزی و دامپروری و در کارخانه هایی نظیر تولید گچ، گزینه مناسبتری نسبت به مدلهای دیجیتال می باشد. زیرا وجود گرد و غبار زیاد در فضا، عملکرد قطعات الکترونیکی  باسکول محک دیجیتال را مختل می کند.

مزایای استفاده از باسکول دیجیتال : فروشگاه محک گستر

باسکول های دیجیتال دارای طراحی و ساختار ساده ای می باشند.

بزرگترین مزیت باسکول های دیجیتال دقت بالای آنها می باشد و امکان خطا در توزین به طور چشمگیری کاهش می یابد. 

یکی دیگر از مزایای اصلی باسکول دیجیتال سرعت بالا در توزین می باشد و فقط در عرض چند ثانیه، وزن اجسام، افراد و حیوانات را مشخص می کند.

کاربرد راحت یکی دیگر از مزایای باسکول دیجیتال می باشد؛ در واقع کاربران فقط وظیفه گذاشتن اجسام یا هدایت حیوانات را بر روی سینی برعهد دارند که پس از آن بقیه عملیات توزین به شکل خودکار انجام می شود.

اجزای تشکیل دهنده باسکول دیجیتال : فروشگاه محک گستر

صفحه باسکول :اجسام، افراد و حیوانات برای توزین روی صفحه یا همان سینی باسکول قرار می گیرند که معمولا از جنس فلز تولید می شود تا مقاوم و مستحکم باشد.

لودسل : یك نوع سنسور الكترونیكی برای اندازه‌گیری است که در سیـستم‌های توزین مورد استـفاده استفاده قرار میگیرد. این قطعه در زیر صفحه باسکول نصب می شود و فشار ناشی از وزن جسم به سینی را اندازه گیری کرده و به نمایشگر یا اندیکاتور منتقل می کند. بر اساس ظرفیت و ابعاد، باسکول ها می توانند یک، چهار، شش، هشت و حتی تعداد بیشتر لودسل داشته باشند.  

نمایشگر: وزن جسم روی باسکول را نمایش می دهد که علاوه بر آن، قابلیتهایی مانند ذخیره اطلاعات، چاپ فاکتور، انتقال عدد محاسبه شده به سیستم کامپیوتر، خروجی های مختلف بر حسب وزن و... را نیز دارد.

انواع باسکول : فروشگاه محک گستر

باسکول ها با ابعاد، اشکال، ظرفیت و امکانات متنوع تولید می‌شوند که حوزه کاری هر کدام با دیگری متفاوت است. این سیستم های توزین بر اساس کاربردی که دارند به انواع فروشگاهی، صنعتی، نفرکش، آویز، جاده ای، پزشکی، دامکش، لاشه کش و باسکول پالت دسته بندی می شوند که هر دسته خود دارای تنوع بالایی می باشند.

تقسیم بندی دیگر این تجهیزات بر اساس شیوه قرار گرفتن و اتصال نمایشگر به بدنه می باشد که به گروهای ثابت، دیواری و متحرک دسته بندی می گردند.

باسکول محک : فروشگاه محک گستر

یکی از تولید کنندگان باسکول در ایران، شرکت توزین توان سنجش می باشد که با نام تجاری محک در حال فعالیت است. شرکت محک در طی سال ها فعالیت خود توانسته به عنوان یکی از شناخته شده ترین برندها معرفی شود. این کارخانه انواع مختلف باسکول ثابت، دیواری و متحرک را طراحی و تولید می کند. تمامی باسکول های تولید شده در این کارخانه در محیط های فروشگاهی و انبارها مورد استفاده قرار می گیرند و از سیستم پرینتر ، کامپیوتر و همچنین سیستم قطعه شماری برخوردار می باشند.

ویژگی ها و مشخصات انواع باسکول محک را می توانید در سایت فروشگاه محک گستر مورد بررسی قرار دهید.

 فروشگاه محک گستر

ساعت پاسخ گویی تلفنی : 9 صبح الی 22
آدرس ایمیل : info@tajhizat.co
خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
خط اختصاصی ← 02180808081
تماس نمایندگی ها ← 70-02133510970 ، 21-02166919619 ، 02166940107 ، 65-02155833430 ، 02166085712
نمایشگاه و فروشگاه ← خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای خیابان دکتر هوشیار پلاک 83 ط 3

 

 

 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 341
نمایش همه
علاقه مندی ها ()