همه ما به نحوی و برای منظورهای مختلف از انواع ترازوی دیجیتال استفاده می کنیم .  ترازوی گرمی ، نسل جدید و پیشرفته‌ی ترازو های دیجیتال می باشد و قابلیت‌های بیشتری نسبت به سایر مدلها دارد.

اولین و مهم‌ترین وجه تمایزی که می‌توان برای ترازوهای گرمی برشمرد، دقت و حساسیت بسیار بالای این ابزارها نسبت به دیگر ترازوهای موجود در بازار است که می‌توانند موادی با جرم کم را با دقتی بسیار بالا توزین کنند. به همین دلیل در صنایع  مختلفی مانند داروسازی، عطاری و طلا و نقره سازی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با پیشرفت علم و تکنولوژی، ترازوگرمی  نیز هر روز دستخوش تغییرات چشمگیری شده و بر حساسیت و دقتشان افزوده می شود.

ویژگی و قابلیتهای ترازو گرمی

ترازوی گرمی، به حسگرها و لودسل‌هایی بسیار دقیق مجهز می باشد ، از اینرو در کنار دقت مثال‌زدنی، حساسیت بسیار بالایی نیز دارند و قادر هستند مواد بسیار ریز را نیز وزن کنند.

هریک از ترازوهای گرمی موجود در بازار، تنها مقدار مشخصی را می‌توانند اندازه‌گیری کنند و بر اساس حساسیت خود، فقط قادر به نمایش جزئیات محدودی از اندازه‌ی ماده‌ی مورد توزین هستند. برای درک عمیق‌تر این موضوع، بهتر است با یک مثال نحوه‌ی توزین ترازوهای گرمی را توضیح دهیم؛ فرض کنید که قصد دارید ماده‌ای را با یک ترازوی یک گرمی وزن کنید،  چنانچه وزن ماده‌ی مورد نظر ۵.۲۳۴ گرم باشد، ترازو، تنها عدد ۵.۲ را برای شما به نمایش خواهد گذاشت و برای اطلاع از ارقام اعشاری بعدی باید از ترازو گرمی دقیق‌تری استفاده کنید. در واقع می‌توان گفت که ترازوهای با دقت بالاتر، جزئیات بیشتری از وزن مواد را به‌ نمایش می‌گذارند و برای توزین مواد حساس مانند مواد آزمایشگاهی یا فلزات گرانبها، باید از ترازوهایی با حساسیت بالاتر استفاده کرد.

قابلیت دیگر ترازوی گرمی، توانایی تبدیل واحدهای وزنی مختلف به یکدیگر است. در این ترازوها ، تنها با فشردن یک دکمه، واحدهای وزنی مختلف را به یکدیگر تبدیل کرده و کاربران را از انجام محاسبات پیچیده بی‌نیاز می‌کنند.

این ترازوها، قابلیت‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز دارند که محبوبیت و کاربرد آن‌ها را چندین برابر کرده‌اند. از مهم‌ترین قابلیت‌های ترازوی گرمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت اتصال به سایر دستگاه‌های الکترونیکی مانند چاپگر و کامپیوتر
  • قابلیت توزین در واحدهای وزنی مختلف
  • کالیبراسون دستی

بررسی انواع ترازوی گرمی در فروشگاه تجهیزات

از آن‌جایی که ترازو گرمی دیجیتال با سرعتی کمتر از یک ثانیه و خطای بسیار کم عمل توزین را انجام می دهد ،بنابراین برای استفاده در صنایع و شغل های حساس مثل طلاسازی، طلافروشی، فروش محصولات دارویی گیاهی، محصولات کشاورزی، ساخت داروهای مختلف شیمیایی طراحی شده‌اند. هر ذره از محصولات در این شغلها  دارای ارزش مالی بسیار است پس وسیله توزین مواد  باید بسیار دقیق باشد .

به همین دلیل به این نوع ترازوها، ترازوی طلاکشی، ترازوی گرمی دیجیتال طلا، ترازوی زعفران و ترازوی مثقالی هم گفته می شود.

ترازو آزمایشگاهی چیست

یکی از پرکاربردترین و دقیق‌ترین نوع ترازوی گرمی که از حساسیت بسیار بالایی نیز برخوردار است، ترازو آزمایشگاهی نام دارد و همان‌طور که از نام آن نیز می‌توان حدس زد، برای توزین مواد و محلول‌های شیمیایی طراحی شده است. ترازوهای آزمایشگاهی انواع مختلفی دارند و برخی از آن‌ها که با نام «ترازوی رطوبت‌سنج» شناخته می‌شوند، قادر به اندازه‌گیری رطوبت موجود در مواد نیز هستند. خرید ترازو را با قیمت ارزان از سایت انجام دهید. 

دسته بندی انواع ترازو گرمی

دسته بندی ترازوهای گرمی دیجیتال با حساسیت این نوع ترازوها در وزن کردن و با عدد دقت و حساسیتشان به این شکل نشان داده می شوند:

  • ترازو یک گرمی یک ترازوی بسیار مناسب برای استفاده در فروشگاه‌ها به‌شمار می‌رود.
  • تراوزی یک‌دهم گرم برای استفاده در محیط هایی چون داروسازی، عطاری و نقره‌فروشی، بسیار مناسب است.
  • تراوزی یک‌صدم گرم یا دو صفر از جمله ترازوهای محبوب در بازار می باشد که در بیشتر طلافروشی‌های نیز به چشم می‌خورد
  • ترازوی یک‌هزارم گرم یا سه صفر در توزین سنگ‌های قیمتی و جواهرات استفاده می‌شود.
  • ترازوی یک ده‌هزارم ترازوی بسیار حساس در طلاسازی و ری‌گیری (عیار سنجی قطعات آب شده طلا توسط آزمایشگاه)مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • ترازوی یک صدهزارم گرم بیشتر در آزمایشگاه‌ها و صنعت طلاسازی به‌کار برده می‌شود.

شکل ظاهری ترازوی گرمی دیجیتال

ترازو گرمی دیجیتالی در شکل های مختلف - از انواع کوچک و جیبی و تاشو گرفته که چند گرم را اندازه گیری می کنند تا نمونه های بزرگتر که می توانند وزن بیشتری را محاسبه کنند- تولید و عرضه می شود.

 

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
همراه ← 09123124701 
تماس نمایندگی ← 02133124701 - 02177379814 - 02133510970 - 02155833430 - 02177379815 - 02166085712

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 348
نمایش همه
علاقه مندی ها ()