خمیرگیر چیست؟

در روش سنتی عمل مخلوط کردن آب و آرد جهت پخت نان به صورت دستی انجام می شد ولی با ظهور خمیر گیر ، این عمل بسیار ساده و راحت شده است. در این دستگاه مواد خمیر به طور متوالی هم زده شده و اصطلاحا ورز داده می شوند تا کاملا یکپارچه شده و بافت مناسبی پیدا کنند . خمیر گیر در واقع نوعی همزن است که خمیر را به سادگی و به صورت کاملا بهداشتی ورز می دهد. امروزه، دستگاه خمیرگیر که به نام های دیگری نظیر میکسر خمیر، خمیر کن شناخته میشود، در نانوايي، پیتزافروشی، ، نان فانتزی، رستوران‌، فست فود، کبابی‌های بزرگ و شیرینی فروشی‌ برای تهیه خمیر یکدست و مرغوب استفاده می شود.

کاربرد این دستگاه تنها به مخلوط کردن خمیر محدود نمی‌شود. علاوه بر هم زدن خمیر، از این دستگاه می‌توان به عنوان میکسر برای هم زدن گوشت، تهیه کره از خامه و سایر مواد غذایی نیز استفاده نمود.

در این مقاله فروشگاه تجهیزات شما را با انواع دستگاه خمیر گیر، کاربرد و نحوه عملکرد آن ها آشنا خواهد کرد.

انواع دستگاه خمیرگیر

  • خمیرگیر صنعتی
  • خمیرگیر خانگی
  • خمیرگیر مخصوص نانوایی
  • خمیرگیر اسپیرال
  • خمیرگیر عادی و ساده
  • خمیرگیر سیاره ای

خمیرگیر صنعتی

دستگاه خمیرگیر صنعتی یکی از تجهیزات پرکاربرد در آشپزخانه های بزرگ مانند آشپزخانه های صنعتی هتل ها و آشپزخانه های مراکز نظامی و… می باشد. این دستگاه توان و ظرفیت بالایی برای چرخ کردن گوشت دارد.

خمیرگیر خانگی یا خمیرگیر کوچک

دستگاه خمیر گیر خانگی برای تهیه خمیر در حجم کم کاربرد دارد. دستگاه خمیر گیر خانگی یا خمیر گیر کوچک برای افرادی که قصد دارند در منزل به پخت انواع کیک و نان بپردازند مناسب می باشد. البته افرادی که می‌خواهند کسب و کار نوپا راه اندازی کنند نیز می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

ظرفیت خمیر گیر خانگی 3 یا 5 کیلوگرم می باشد که برای کسب و کارهای خانگی و کوچک بسیار مناسب است.

خمیر گیر نانوایی

این خمیرگیر همانطور که از نامش پیداست در نانوایی ها برای مخلوط کردن آب و آرد جهت تهیه خمیر برای پخت نان مورد استفاده قرار می گیرد. چنگک خمیرگیر نانوایی به صورت اریب در داخل پاتیل دستگاه قرار دارد. هنگامی که دستگاه روشن می شود ابتدا باید برای چند دقیقه کاسه را با دست دوران داد و پس از چند دقیقه که خمیر شکل گرفت دیگر نیازی به چرخاندن دیگ با دست نیست  و خود کاسه می چرخد .

دستگاه خمیر کن نانوایی دارای ظرفیت مخزن بالا می باشد و به غیر از نانوایی های سنتی و صنعتی در پیتزا فروشی ها ، در کبابی ها و همبرگر فروشی ها ( برای هم زدن گوشت ) کاربرد دارد.

خمیرگیر اسپیرال

این خمیر گیر بنام خمیر گیر اتوماتیک نیز شناخته میشود که بسیاری از تولید کننده های نان صنعتی از آن استفاده می کنند. خمیرگیر اسپیرال بیشتر برای مخلوط کردن خمیر نان فانتزی طراحی شده است که از طریق حرکت دورانی عمودی با یک مارپیچ خمیر را ورز می دهد و مخزن فلزی و میله همزن هر دو حرکت دورانی دارند .

خمیر گیر ساده

تفاوت عمده این خمیرگیر با دیگر خمیرگیرها این است که دیگ فلزی دستگاه از خود حرکتی نداشته و تنها چنگک بر روی خمیر داخل کاسه شروع به چرخش و حرکت می‌کند.

فروش خمیرگیر در فروشگاه تجهیزات

برای خرید خمیرگیر مناسب مانند خرید خمیرگیر اصفهان نوآوران ، خریدار ابتدا باید حجم مورد نیاز کار خود را در نظر بگیرد. در سایت فروشگاه تجهیزات فروش خمیر گیر در انواع ۸ تا ۲۴۰ کیلویی انجام می شود. برای خرید خمیرگیر مناسب کسب و کارتان می توانید با کارشناسان فروشگاه تجهیزات مشاوره کنید. اطلاعات مربوط به انواع خمیرگیر با جزییات و کاربرد آنها در سایت فروشگاه تجهیزات موجود می باشد. پس از بررسی و مقایسه آنها میتوانید دستگاه مطلوب تان را تهیه کنید.

فروشگاه تجهیزات به صورت حضوری و آنلاین فروش خمیرگیر را راحت نموده است.

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
همراه ← 09123124701 
تماس نمایندگی ← 02133124701 - 02177379814 - 02133510970 - 02155833430 - 02177379815 - 02166085712

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 386
نمایش همه
علاقه مندی ها ()