چرخ گوشت خانگی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

شناخت و آشنایی نسبت به اجزا وقطعات چرخ گوشت سبب می شود هم در نگهداری آن بعد از خرید کوشا باشید و هم به شما در انتخاب مدل مناسب کمک می کند.

اجزای اصلی چرخ گوشت خانگی عبارتند از:

موتور

مهمترین قطعه چرخ گوشت خانگی موتور آن است در صورتی که این قطعه دچار آسیب دیدگی شود، کارکرد کلی این دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد

نقش موتور آنقدر مهم است که خرابی آن باعث از کار افتادن وسیله می شود.

محفظه یا مخزن

محفظه چرخ گوشت خانگی، که استوانه ای شکل است مسیری استکه گوشت را به گلویی دستگاه می رساند.

چرخ دنده

اکثر چرخ دنده ها  جنسی پلاستیکی داشته و در داخل جعبه چرخ دنده قرار دارد. وظیفه‌ چرخ دنده  بالابردن سرعت موتور چرخ گوشت است.

شبکه فلزی چرخ گوشت

شبکه های چرخ گوشت در دو مدل ریز و درشت بر روی تیغه نصب می شود که بر اساس نیاز مصرف کننده قابل تغییر است.

حلزونی

میله ای که در داخل گلویی قرار دارد و باعث انتقال گوشت به سمت تیغه می شود را حلزونی می گویند. این میله با طرح مارپیچ باعث ثبتتیغه در دستگاه می شود.

تیغه

بعد از موتور مهم ترین قسمت در چرخ گوشت تیغه است که گوشت توسط لبه های تیز آن خرد می شود 

طوقه

در قسمت جلویی چرخ گوشت قرار دارد و باعث محکمی قطعات چرخ گوشت خانگی می شود. طوقه باعث ثابت نگه داشتن شبکه، حلزونی و تیغه در جای خودشان است.

سینی

سینی که در بالای چرخ گوشت های خانگی نصب می شود، گوشت‌های تکه شده را داخل آن ریخته و سپس اقدام به چرخ کردن آن می کنند. معمولا وسیله ای پلاستیکی همراه با سینی جهت انتقال راحت گوشت به گلویی وجود دارد.

 

بهترین مارک و برندهای داخلی و خارجی چرخ گوشت خانگی

امروزه برندها در گرفتن نبض بازار نقش عمده ای را ایفا می کنند، در این میان در صنعت لوازم خانگی نیز شرکت های تولیدی جهانی و ایرانی با تولید محصولات با کیفیت خود مشتریان زیادی را جذب کرده اند.

در میان برندهای ایرانی پارس خزر یکی از بهترین و با کیفیت ترین برند های ایرانی در زمینه ساخت این محصولات است. همچنین شرکت های آوا و امگا نیز از محصولات با کیفیتی برخوردارند.

از برندهای خارجی در زمینه تولید چرخ گوشت خانگی می توان به برند های پاناسونیک، بوش، فیلیپس، فلر، بلک اند دکر، تفال، براون، اسنوا، فروما اشاره کرد.

نکاتی جهت استفاده بهتر از چرخ گوشت های خانگی 

نکته‌ای که باید در خرید چرخ گوشت پولاد غرب رعایت کنید، این است که موتور وسیله نسبت به نوع صنعتی ‌اش ضعیف‌تر بوده و هربار پس از ۱۵ دقیقه مصرف، باید آن را خاموش کنید.

نکته‌ی دیگر این است که هرگز در هنگام چرخ کردن گوشت به آن پیاز اضافه نکنید. آب پیاز ممکن است به داخل موتور چرخ گوشت نفوذ کرده و آن را خراب کند.

موتورهای به کار رفته در چرخ گوشت خانگی نسبت به چرخ گوشت های صنعتی ضعیف تر هستند و در نتیجه باید پس از گذشت مدت زمانی از کار کردن با دستگاه، آن را خاموش کنید و به موتور استراحت دهید.

کابان تجهیز

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166008000 - 02166009000

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 504
نمایش همه
علاقه مندی ها ()